|
کدخبر: 303495

رونمایی از خودروی جدید لاماری ایما ایکس + مشخصات و امکانات رفاهی

شرکت آرین پارس موتور شب گذشته از محصول جدید خود یعنی لاماری ایما ایکس رونمایی کرد.

اقتصاد رونمایی از خودروی جدید لاماری ایما ایکس + مشخصات و امکانات رفاهی

آرین پارس موتور را می‌توان یکی از خودروسازان محبوب کشور دانست که در سال‌های قبل به واردات محصولات میتسوبیشی و دی اس می‌پرداخت. حال این شرکت مونتاژ و تولید خودروی لاماری را بر عهده دارد و توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

این خودروساز شب گذشته از محصول جدید خود یعنی لاماری ایما ایکس یا به نوعی نسخه فول آپشن این خودرو رونمایی کرد. در ادامه قصد داریم به معرفی این محصول بپردازیم. با روزگار خودرو همراه باشید.

همه چیز درباره لاماری ایما ایکس

نسخه پیشین لاماری با وجود این که با استقبال گسترده ای از طرف مشتریان مواجه شد اما یک نقطه ضعف بزرگ داشت. کمبود امکانات رفاهی در این خودرو باعث شد تا آرین پارس موتور برای عرضه نسخه فول آپشن لاماری ایما با پسوند ایکس برنامه ریزی کند.

مشخصات فنی

لاماری ایما ایکس در بخش فنی تفاوتی با نسخه قبلی خود ندارد. این خودرو هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو بهره می‌برد که حداکثر توان آن ۱۹۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتن.متر دارد. گیربکس نیز از نوع هفت سرعت اتوماتیک دوال کلاچ است که توان را به محور جلو منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است و ۹.۵ ثانیه نیز زمان نیاز است تا سرعت خودرو از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد.

یک نکته مهم که در این بخش وجود دارد آن است که در لاماری ایما ایکس امکان تعویض دنده به صورت دستی یا تیپ ترونیک به خودرو اضافه شده است. این مورد یکی از نقاط ضعف نسخه قبلی لاماری ایما به شمار می‌رفت که حال در نسخه جدید این آپشن اضافه شده است.

ظاهر جذاب تر

به طور کلی از نظر ظاهری تغییر خاصی در این خودرو نسبت به نسخه قبلی شاهد نیستم. اما آرین موتور یک کیت بدنه برای لاماری ایما ایکس در نظر گرفته که مشتریان می‌توانند آن را سفارش دهند. در این کیت بدنه امکان استفاده از لیپ برای سپر جلو، رکاب کناری جدید و دیفیوزر جذاب برای عقب وجود دارد.

در بخش داخلی خودرو هم تغییر خاصی را شاهد نیستیم اما یک نورپردازی جدید به بخش جلویی داشبور اضافه شده است. همچنین نمای پشت آمپر دیجیتالی هم تغییر کرده و جذاب تر شده است.

افزایش امکانات رفاهی

یکی از آپشن‌های جدید که به ایما ایکس اضافه شده صندلی‌های جلو با قابلیت گرمکن، سردکن و ماساژور است. صندلی شاگرد هم از سیستم گرمکن بهره می‌برد. لازم به ذکر است که هر دو صندلی به صورت برقی تنظیم می‌شوند. یکی دیگر از آپشن‌های جذاب اضافه شدن صندوق برقی است. دوربین ۳۶۰ درجه هم آپشن دیگری است که در این خودرو شاهد آن هستیم. رادار نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم هشدار خروج از خط سه آپشن جدید ایمنی نسخه ایکس لاماری ایما هستند. وجود این آپشن‌ها در کنار کروز کنترل تطبیقی، امکان رانندگی خودکار و بدون دخالت راننده را در اتوبان‌ها فراهم می‌آورد. در نهایت می‌توان چراغ‌های LED‌ جلو را به عنوان آخرین افزودنی این خودرو ذکر کرد.

 زمان عرضه خودرو

بنابر اعلام مسئولان شرکت آرین موتور، این خودرو در پاییز سال جاری عرضه خواهد شد البته که به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۳ خودرو به دست مشتریان خواهد رسید. طبیعتا قیمت خودرو نیز نسبت به نسخه قبلی بالاتر خواهد بود اما هنوز مشخص نیست که ایما ایکس با چه قیمتی به دست مشتریان می‌رسد.

افتتاح تعمیرگاه مرکزی

در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی، آرین موتور از تعمیرگاه مرگزی مخصوص لاماری رونمایی کرد. آرین موتور با نمایش خودروهای مخصوص امدادی در تلاش است تا خیال تمام مشتریان را از بابت تعمیر و خدمات پس از فروش راحت کند.

 

منبع: روزگار خودرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها