|
کدخبر: 299808

سیمان بازار را به لرزه انداخت/ یک مسئول خبر داد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: این میزان تحویل سیمان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۲.۲۲ درصدی داشته است.

اقتصاد سیمان بازار را به لرزه انداخت/ یک مسئول خبر داد

علی‌اکبر الوندیان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: این میزان تحویل سیمان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۲.۲۲ درصدی داشته است.

وی بیان‌داشت: در سه ماهه نخست امسال ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کلینکر (رشد ۳.۲ درصدی ) و ۱۷ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۷۰۱ تن سیمان (رشد ۱۳درصدی) در کشور تولید شد که بیش از ۱۶.۴ میلیون تن آن تحویل داخل شد.

این مقام صنفی با اشاره به روند افزایشی تحویل سیمان داخلی، خاطرنشان‌کرد: در فروردین ۴.۵ میلیون تن، اردیبهشت ۵.۸۱ میلیون تن و در خرداد ۶.۱میلیون تن سیمان تحویل و مابقی آنها صادر شد.

گفتنی است سیمان یک ماده ساختمانی است که به صورت پودری تولید می شود و به عنوان چسبنده و ماده اصلی در تهیه بتن، آجر، سفال، دیوارهای خاکی، سازه‌های پل و بسیاری از سازه‌های دیگر استفاده می شود. سیمان از ترکیب سنگ آهک، رس و سنگ گچ تولید می شود و با اضافه کردن آب به آن، به شکل یک ماده چسبنده و سفت کننده تبدیل می شود. همچنین، سیمان دارای خواصی مانند مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و حرارت است که آن را به یکی از مهمترین مواد ساختمانی تبدیل کرده است.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    ببخشید پس چرا بااین همه افزایش درصدی تول ید سیمان باز هم شاهد گرونی آن هستیم . لط فاً قیمت سیمان و آهن و آجر و بقیه مصالح ساختمانی رو پایین بیاورید تا قیمت مسکن ریزش کنه.

  • ناشناس ارسالی در

    مثل اینکه کشور ما ترمز ش بریده روز گوشت گران روز دیگر لبنیات روز بعدش مواد غذایی و بهداشتی چیزای دیگه اگه روزانه حقوق مردم زیاد می شه باز حرفی نبود سالیانه یه چند د رصد افزایش داره یا اصلا یه دوری تو این مملکت بزنید خیلی ها حقوق و درآمد ندارند مثل فقیران آفریقایی می شن مثل شاه های قدیم بینید مردم چه مشکلی دارند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها