|
کدخبر: 298691 سینا ستوده

اختصاصی گسترش نیوز؛

بازارهای جهانی در چه وضعیتی است؟ / تحلیل روزانه قیمت بیت کوین

در ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین واکنش خوبی به حمایت خود نشان داد و با حفظ کانال صعودی، خط روند نزولی را شکست اما با اینکه پولبک به خط روند نزولی ایجاد شده است، اما هنوز قدرت کافی برای حمایت بیشتر را نشان نداده است. بنابراین احتمال اینکه پولبک عمیق تری در محدوده ۳۰۱۸۰ دلار مشاهده شود، وجود دارد.

اقتصاد بازارهای جهانی در چه وضعیتی است؟ / تحلیل روزانه قیمت بیت کوین

با توجه به افزایش چشمگیر در مصرف انرژی و تقاضای بالاتر برای مواد معدنی، قیمت های فلزات و ارزهای مرتبط با آنها، مانند نقره، طلا، مس و برنت نفت، بر اساس برخی تحلیلگران، در سال ۲۰۲۳ به علت کاهش تولید و افزایش تقاضا، افزایش خواهند یافت.

در بازار سهام، برخی تحلیلگران معتقدند که با توجه به رشد اقتصادی جهان و افزایش تولید، بازار سهام در سال ۲۰۲۳ با رشد مواجه خواهد شد. همچنین، با توجه به توافق های تجاری میان آمریکا و چین، ممکن است بازار سهام بهبود یابد.

با توجه به افزایش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی، ممکن است بازار فضای ارزهای دیجیتالی در سال ۲۰۲۳ نیز با رشد مواجه شود.

در حال حاضر، بازارهای مالی در سراسر جهان دچار نوساناتی هستند و همچنان تحت تأثیر شرایط اقتصادی جهانی، اخبار سیاسی و رویدادهای جهانی قرار دارند. این نوسانات می‌تواند تأثیری بر بازار سهام، بازار ارز، بازار سرمایه و دیگر بازارهای مالی داشته باشد.

در مورد بازار سهام، نوسانات احتمالی در سال ۲۰۲۳ می‌تواند به دلیل عواملی مانند سیاست‌های پولی، مسائل مربوط به تجارت جهانی و رویدادهای جهانی ایجاد شود. در مورد بازار ارز، نوسانات احتمالی می‌تواند به دلیل تغییرات نرخ ارز، تحریم‌های جدید و تحولات سیاسی در کشورهای مختلف رخ دهد.

آخرین وضعیت بازار بیت کوین

به طور کلی، بازار بیت کوین دچار نوساناتی شدید است و قیمت آن به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با این حال، می‌توان گفت که وضعیت فعلی بیت کوین نسبت به دیگر دوره‌های تاریخی بهتر است.

در چند ماه گذشته، بیت کوین با نوسانات شدید قیمتی روبرو شده است. در ماه می سال ۲۰۲۱، بیت کوین به بیش از ۶۰ هزار دلار رسید و سپس در ماه ژوئن به شدت کاهش یافت و به کمتر از ۲۶ هزار دلار رسید اما از آن زمان به بعد، بیت کوین دوباره به رشد پرداخته و در حال حاضر در حدود ۳۰ هزار دلار قرار دارد.

عوامل مختلفی می‌توانند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارند، از جمله تغییرات در قوانین و مقررات دولتی، اخبار مربوط به بلاکچین و ارزهای دیجیتالی دیگر، وضعیت اقتصادی جهانی و تحولات سیاسی. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که وضعیت بیت کوین در حال حاضر بهتر از دوره‌های قبلی است و ممکن است بازگشت به قیمت‌های بالاتر را تجربه کند.

یکی از دلایل اصلی رشد قیمت بیت کوین این است که بسیاری از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ در حال ورود به بازار ارزهای دیجیتالی هستند. به عنوان مثال، شرکت مایکرو استراتژی، شرکت تسلا و بانک‌های بزرگی مانند جی‌پی مورگان و بانک‌های بین‌المللی دیگر به تازگی ورودی به بازار بیت کوین داشته‌اند. همچنین، بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتالی برای فرایند خرید و فروش استفاده می‌شود و بسیاری از فروشندگان آن را به عنوان یک روش پرداخت قبول می‌کنند.

همچنین، در حال حاضر بسیاری از دولت‌ها به دنبال ایجاد ارز دیجیتال خود هستند. این ارزهای دیجیتال ممکن است رقیب بیت کوین شوند و البته تأثیری بر قیمت بیت کوین داشته باشند اما به نظر می‌رسد که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال و پرمخاطب‌ترین ارز دیجیتال جهان، همچنان برتری خود را حفظ می‌کند.

به طور کلی، قیمت بیت کوین به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ممکن است تغییرات شدیدی داشته باشد. با این حال، با توجه به ورود شرکت‌های بزرگ به بازار بیت کوین و روند رو به رشد بیت کوین در چندین ماه گذشته، می‌توان گفت که وضعیت بیت کوین به نسبت دوره‌های قبلی بهبود یافته است.

تحلیل روز بیت کوین

در ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین واکنش خوبی به حمایت خود نشان داد و با حفظ کانال صعودی، خط روند نزولی را شکست اما با اینکه پولبک به خط روند نزولی ایجاد شده است، اما هنوز قدرت کافی برای حمایت بیشتر را نشان نداده است. بنابراین احتمال اینکه پولبک عمیق‌تری در محدوده ۳۰۱۸۰ دلار مشاهده شود، وجود دارد. با توجه به این حرکت مثبت در روز گذشته، اگر فشار فروشی در سمت حمایت ۳۰۱۸۰ دلار نداشته باشیم، می توانیم هدف بعدی بیت کوین را در محدوده ۳۲۰۰۰ دلار در نظر بگیریم. همانطور که قبلا گفته شد، شکست این حمایت می تواند بیت کوین را به سطوح پایین تری که برای آن در نظر گرفته شده بود برگرداند.

بیتکوین-نمودار

دامیننس بیت کوین مجددا گارد صعودی به خود گرفته و در تلاش برای تست شکست مقاومت سقف قبلی در محدوده ۵۲ درصد است. این شاخص مطابق انتظارات قبلی، می‌تواند نفوذ بیشتری در محدوده مقاومت ماهانه خود داشته باشد و پتانسیل رشد بیشتر تا عدد ۵۳ درصد را دارد.

دامیننس بیت کوین مجددا گارد صعودی به خود گرفته و در تلاش برای تست شکست مقاومت سقف قبلی در محدوده ۵۲ درصد است. این شاخص مطابق انتظارات قبلی، می تواند نفوذ بیشتری در محدوده مقاومت ماهانه خود داشته باشد و پتانسیل رشد بیشتر تا عدد ۵۳ درصد را دارد.

در ادامه قیمت روز ارزهای دیجیتال را مشاهده می‌کنید:

قیمت-ارز-دیجیتال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها