|
کدخبر: 298222

آموزش کارپوشه مودیان مالیاتی

هر کشور و دولتی به منظور ایجاد نظم و عدالت برای کل مردم، قوانین مختلفی را وضع می کند که رعایت این قوانین از اهمیت زیادی برخوردار است.

اقتصاد آموزش کارپوشه مودیان مالیاتی

یکی از مهم ترین قوانین مرتبط با سازمان و اداره امور مالیاتی کشور  ما، ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی است. در واقع کلیه افرادی که به صورت خرده فروشی محصولاتی را به عموم مردم می فروشند و به صورت مستقیم با خریداران (مصرف کنندگان نهایی) ارتباط دارند؛ همچنین کلیه صنف های دولتی و خصوصی، برای ارسال و صدور صورتحساب الکترونیکی به پایانه های فروشگاهی، باید در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کنند. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که هر فرد در این سامانه یک کارپوشه دارد که با استفاده از آن می تواند علاوه بر صدور صورتحساب های مالیاتی، برای ثبت شکایات و پیشنهادات نیز استفاده کرد. خوشبختانه امروزه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی که توسط شرکت های مختلف طراحی و ارائه می شود، می توان با سرعت و روند بهتری اقدام به ایجاد کار پوشه در سامانه مودیان مالیاتی کرد. اما نکته مهم ایجاد کار پوشه در سامانه مودیان مالیاتی است که در ادامه این مطلب به طور کامل تر به آموزش کارپوشه مودیان مالیاتی می پردازیم.

کارپوشه مودیان مالیاتی چیست ؟ و کاربردآن ؟

یکی از مهم ترین مواردی که زمان ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی برای آن باید اقدام کنید، ایجاد کردن یک کارپوشه مالیاتی است. کار پوشه یک درگاه و پل ارتباطی بین مودیان مالیاتی و سازمان امور مالیاتی کشور است. بدین صورت که مودیان مالیاتی می توانند با استفاده از کار پوشه خود در این سامانه، اطلاعات مالی مختلف مربوط به خود از جمله اظهارنامه‌ مالیاتی، عوارض ارزش افزوده و ... را مشاهده و بررسی نمایند. علاوه بر این، امکان پیگیری کردن پرونده ها و درخواست های مالی و مالیاتی برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد. در واقع اهمیت ایجاد کار پوشه مالیاتی به صورتی است که همه اشخاص حقیقی و حقوقی که پرونده های مالیاتی دارند، برای پیگیری و بررسی این پرونده ها لازم است که کار پوشه مالیاتی داشته باشند. چرا که همه فعالیت های این افراد در کار پوشه ها ذخیره و نگه داری می شود. همچنین با استفاده از کار پوشه مالیاتی می توان به صورت دقیق و صحیح میزان هزینه پرداخت مالیات را مشخص و تعیین کرد.(اموزش سامانه مودیان)

روش تخصیص دادن کار پوشه مالیاتی به مودیان مالیاتی

همان طور که در پاراگراف های پیشین هم ذکر شد، کلیه مودیان مالیاتی که در واحدهای صنفی فعالیت می کنند، لازم است که یک کار پوشه مالیاتی داشته و در سامانه ثبت نام کنند. در واقع با توجه به پیوست تبصره 5 ماده 2 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، به منظور جلوگیری از جریمه شدن توسط سازمان امور مالیاتی کشور لازم است که همه افراد مشمول پرداخت مالیات برای خود یک کار پوشه مالیاتی تعریف کنند. به طور کلی می توان گفت کلیه افرادی که در سازمان امور مالیاتی کشور، پرونده مالیاتی دارند، به صورت خودکار برای آن ها کار پوشه مالیاتی به صورت اختصاصی اختصاص داده شده و تعریف می شود. بنابراین در صورتی که مودیان مالیاتی بخواهند برای پیگیری پرونده های مالیاتی یا شکایات خود وارد کار پوشه اختصاصی خود شوند، باید به صورت زیر اقدام کنند:

1-مودی مالیاتی باید وارد سایت http://tp.tax.gov.ir  شوند. 

2-نام کاربری و رمز عبور مختص خود را وارد کنند. 

3-سپس وارد قسمت کار پوشه خود شده و سایر پرونده های مالیاتی مربوط به خود را مشاهده کنند. 

4-پرونده مالیاتی خود را انتخاب کرده و در قسمت عضویت کار پوشه در سامانه مودیان مالیاتی، اطلاعات کاربری مورد نیاز را تکمیل کنند. 

5-پس از انجام این مراحل شناسه یکتای کار پوشه به آن اختصاص داده شده و قابل مشاهده است.

نحوه عضویت در سامانه مودیان مالیاتی و ایجاد کار پوشه

برای این که به کلیه مودیان مالیاتی در سامانه مودیان کار پوشه اختصاص داده شود، لازم است که فرد ابتدا در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کند. ثبت نام در این سامانه کار بسیار آسانی است و حتی در صورت لزوم به منظور افزایش سرعت و سهولت در روند ثبت نام می توانید از  نرم افزار تخصصی کاربرد کامیپوتر نیز استفاده کنید. نحوه عضویت در سامانه مودیان مالیاتی به شرح زیر است:

1-در نظام مالیاتی کشور از طریق جستجوی این سامانه در گوگل، ثبت نام کنید. 

2-اطلاعات کاربری خود را به صورت دقیق در این سامانه ثبت کنید. 

3-وارد سایت https://tp.tax.gov.ir/ شده و برای تکمیل ثبت نام در این سامانه اقدام کنید. 

4-اطلاعات سازمانی مورد نیاز که در کار پوشه مشاهده می کنید را تکمیل کنید.

نحوه وارد شدن به کار پوشه مالیاتی

برای دسترسی داشتن و ورود به کار پوشه مالیاتی باید از طریق مراحل زیر اقدام کنید:

1-به سامانه https://iran.gov.ir/ مراجعه کنید. 

2-نام کاربری و رمز عبور خود را به صورت صحیح و دقیق وارد کنید. 

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، کد امنیتی که مشاهده می کنید را در قسمت مربوطه وارد کنید تا بتوانید مجددا رمز عبور جدید را تعیین کنید. پس از آن وارد یک پنل اختصاصی می شوید و می توانید با استفاده از این پنل جدید اطلاعات مالی و مالیاتی خود را از طریق کلیک روی گزینه کار پوشه درج و وارد نمایید.

جمع بندی

طبق قانون کل کشور، کلیه افراد فعال در صنف های مختلف به منظور جلوگیری از جریمه شدن، باید در سامانه مودیان مالیاتی برای صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام کنند. در این مقاله به آموزش کامل ایجاد کار پوشه اختصاصی و اهمیت و کاربرد آن پرداختیم. با مطالعه این مقاله می توانید طبق مراحل معرفی شده ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و یک کار پوشه مالیاتی بسازید. 

در این مسیر شرکت مهندسی کاربرد کامپیوتر توانسته است با تکیه بر دانش کارشناسان زبده خود در خصوص ارائه هرچه بهتر این سرویس در کلیه برنامه های نرم افزاری و خدمت رسانی به صنوف و فعالان اقتصادی کشور گام بردارد .

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها