|
کدخبر: 297993

تاثیر باورنکردنی معدن بر قیمت طلا/ سقوط در راه است؟

در حالی که پکن در تلاش برای تقویت کندی بازگشت اقتصادی کشور است، نرخ اولیه وام چین LPR در این کشور ۱۰ واحد پایه کاهش یافت، حرکتی که تا حدود زیادی مورد انتظار بازارها بود.

اقتصاد تاثیر باورنکردنی معدن بر قیمت طلا/ سقوط در راه است؟

در حالی که پکن در تلاش برای تقویت کندی بازگشت اقتصادی کشور است، نرخ اولیه وام چین LPR در این کشور ۱۰ واحد پایه کاهش یافت، حرکتی که تا حدود زیادی مورد انتظار بازارها بود.

اما این اقدام یک سیگنال حدودا منفی به بازارهای فلزی ارسال کرد، چرا که نشان دهنده شکاف‌های عمیق در اقتصاد چین با وجود لغو اقدامات ضد کووید این کشور در اوایل سال جاری است.

کاهش قیمت مس با کاهش نرخ بهره در بحبوحه ضعف اقتصادی

قیمت مس از بالاترین سطح یک ماه اخیر خود عقب‌نشینی کرد، چرا که به نظر می‌رسد کاهش نرخ اولیه وام، عمدتا توسط بازارها انجام شده است. پیش از این اقدام، نرخ‌های کوتاه مدت و میان مدت چین کاهش یافت و بازارها به شکل گسترده‌ای این شرایط را از قبل پیش بینی کرده بودند.

کاهش نرخ بهره در چین در حالی اتفاق می‌افتد که دولت در تلاش برای حمایت از کند شدن رشد اقتصادی است، پس از انتشار گزارش‌های ضعیف اقتصادی، به نظر می‌رسد که باید هر چه سریع‌تر تاثیرات شیوع کووید بر اقتصاد به پایان برسد. چندین بانک سرمایه‌گذاری بزرگ که گلدمن ساکس نیز از جمله آنهاست چشم‌انداز خود را برای اقتصاد چین در سال جاری کاهش دادند.

در حالی که این کشور بزرگترین واردکننده مس در جهان است، هر نشانه‌ای در اقتصاد آن می‌تواند به صورت مستقیم بر قیمت کالاها تاثیرگذار باشد.

چه بر سر طلا خواهد آمد؟

انتظار می‌رود که جروم پاول رییس فدرال رزرو، فردا چهارشنبه در برابر کنگره شهادت دهد و احتمالا نشانه‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی ایالات متحده پس از توقف چرخه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی در هفته گذشته نمودار خواهد شد.

همه این شرایط اما فشاری مضاعف بر بازار طلا وارد کرد چرا که فدرال رزرو همچنین نرخ بهره بالاتری را در سال جاری اعلام کرد که می‌تواند از افزایش بیشتر بانک در برابر تورم چسبنده خبر دهد.

هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹۴۸.۷۲ دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به قیمت ۱۹۶۰.۱۵ دلار در هر اونس به پایان رسید.

عدم اطمینان در مورد افزایش نرخ بهره، همراه با سیگنال‌های متفاوت در مورد رکود اقتصادی بالقوه در سال جاری، معاملات طلا را در یک محدوده معاملاتی محدود در ماه گذشته نگه داشت.

قیمت‌ها تا حدود زیادی بین ۱۹۲۵ دلار و ۲هزار دلار در هر اونس حرکت کرده و کاتالیزورهای کمی اجازه می‌دهند که در هر دو جهت حرکت کند.

در حالی که چشم انداز افزایش نرخ‌های بهره باعث محدود نگه داشتن سود طلا شده است، فلز زرد تا حدودی تحت حمایت تقاضای «پناهگاه امن سرمایه‌گذاری» باقی ماند چرا که سرمایه‌گذاران در معرض رکود اقتصادی بالقوه در سال جاری قرار دارند.

سایر فلزات گرانبها نیز روندی مشابه طلا را طی کرده‌اند به طوری که معاملات آتی پلاتین و نقره هر دو در روز سه شنبه کاهش یافت.

تمرکز این هفته معاملات بر روی تعداد زیادی از سخنرانان فدرال رزرو برای سرنخ‌های بیشتر در مورد سیاست‌های پولی و همچنین داده‌های فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه ژوئن است.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها