|
کدخبر: 297464

این معاملات بین‌المللی معاف از پرداخت سود شدند

فرماندار زابل شامگاه پنجشنبه در جلسه با مباشران منتخب در فرآیند خرده‌فروشی بازارچه‌های مرزی که در محل فرمانداری شهر زابل برگزار شد، از راه‌اندازی خدمت خرده‌فروشی در بازارچه‌های مرزی سیستان با هدف توسعه پایدار و رونق اشتغال در این منطقه با توجه به خشکسالی‌های بیش‌از ۲۲ ساله خبر داد.

اقتصاد این معاملات بین‌المللی معاف از پرداخت سود شدند

علیرضا ملاشاهی، فرماندار زابل شامگاه پنجشنبه در جلسه با مباشران منتخب در فرآیند خرده‌فروشی بازارچه‌های مرزی که در محل فرمانداری شهر زابل برگزار شد، از راه‌اندازی خدمت خرده‌فروشی در بازارچه‌های مرزی سیستان با هدف توسعه پایدار و رونق اشتغال در این منطقه با توجه به خشکسالی‌های بیش‌از ۲۲ ساله خبر داد.

وی اظهار کرد: به‌ منظور ساماندهی مبادلات و استفاده از ظرفیت‌های مرز به بهترین نحو، توسعه پایدار، معیشت مرزنشینان، جلوگیری از افزایش بیکاری و افزایش سطح رفاه مردم ساکن نواحی مرزی خدمت خرده‌فروشی در بازارچه‌های مرزی سیستان راه‌اندازی خواهد شد.

ملاشاهی گفت: مرزنشینان با این کارت می‌توانند به‌صورت پته گمرکی مبادلات خود را انجام دهند، مزیتی که استفاده از این روش دارد این است که کالا نیازی به ثبت سفارش ندارد و از لحاظ زمانی و پیشرفت کار خیلی به نفع مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی که گمرک این تشخیص را می‌دهد که کالا جنبه تجاری ندارد، پته غیرتجاری صادر می‌شود و در صورت اخذ مجوزهای ضروری مجوز ترخیص را صادر می‌کند.

ملاشاهی یکی دیگر از مزایای این طرح را عدم نیاز به کارت بازرگانی عنوان کرد و افزود: از دیگر مزایای پته گمرکی برای ترخیص تمام کالاهایی که توسط گمرک، مسافری شناخته شدند این است که نیازی به کارت بازرگانی نبوده و مرزنشینان می‌توانند کالا وارد کرده و در بازارچه به فروش برسانند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح علاوه‌بر اشتغال و تعلق سود، رونق معیشت و تجارت در حوزه سیستان را در پی خواهد داشت و مردم نیز می‌توانند از دیگر نقاط کشور به این خطه سفر و کالاهای موردنیاز خود را از این مناطق خریداری کنند.

فرماندار زابل تأکید کرد: برآورد اولیه برای این است که در ابتدای خانوارهای مرزنشین از این طرح بهره‌مند شوند؛ اما به دنبال گسترش این طرح هستیم تا شبیه منطقه آزاد کوچک‌مقیاس اقتصادی در بازارچه‌ها برای روستاییان اطراف مرز ایجاد شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها