|
کدخبر: 297443

معرفی شمش آلومینیوم و کاربرد آن

شمش آلومینیوم از جمله متریالی است که در صنایع مختلف استفاده می شود. این متریال بعد از آهن در جایگاه دوم مصرف قرار می گیرند.

شمش آلومینیوم از جمله متریالی است که در صنایع مختلف استفاده می شود. این متریال بعد از آهن در جایگاه دوم مصرف قرار می گیرند. همان طور که می دانید هر نوع فلزی با ترکیب شدن با آلیاژهای دیگر ویژگی های متفاوتی به دست می آورد. شمش آلومینیوم نیز با ترکیب شدن با آلیاژهایی مثل سیلیکون، منگنز، منیزیم و... ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی به دست می آورد.

شمش های آلومینیوم به صورت مختلف تولید می شوند. این شمش ها می توانند به شکل آلیاژی، ضایعاتی یا فابریک باشند. انواع ضایعات آلومینیوم نیز به شکل آلومینیوم نرم و آلومینیوم خشک عرضه می شوند .

کارخانه آلیاژ ساز اسپادانا در سال 1381 تاسیس و تولید انواع شمش آلیاژی آلومینیوم را آغاز کرد . هدف اصلی از ایجاد این واحد ذیل به خودکفایی داخل علی الخصوص صنعت خودرو از لحاظ تامین آلیاژ های آلومینیوم و کمک به امر تولید و اشتغال زایی و نیز افزایش صادرات غیر نفتی در کشور بوده است. در حال حاضر این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان شمش آلیاژی آلومینیوم در ایران محسوب می شود و محصولات دیگری همچون نیم کره آلومینیوم و بریکت اکسیژن زدا در تولید خود دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با راه های ارتباطی زیر با مشاوران کارخانه آلیاژ ساز اسپادانا در تماس باشید .

شماره تماس: 03145836260 - 03145836778

آدرس سایت : alliagsaz.com

آلمینیوم

قیمت شمش آلومینیوم

قیمت شمش آلومینیوم تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد.

  • نرخ آلومینیوم در بازار
  • نوع و میزان آلیاژ استفاده شده در شمش های آلومینیوم (برخی از این آلیاژها قیمت و ارزش بالاتری دارند)
  • اندازه و ابعاد شمش (هر چه ابعاد و اندازه شمش بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت شمش افزایش پیدا می کند)
  • ضخامت (هر چه ضخامت شمش بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت آن بالاتر می رود)
  • وزن (هر چه وزن شمش تولیدی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود)
  • نرخ ارز در سطح جهانی (نوسانات قیمت ارز یکی از موارد تاثیر گذار بر قیمت شمش می باشد)
  •  

شمش آلومینیوم چه کاربردی در صنایع دارد؟

بیشترین کاربرد شمش آلومینیوم متعلق به صنایع است. حال باید دید این شمش ها چه کاربردی در صنایع دارند؟

  • صنعت ساختمان سازی
  • تولید و تهیه قطعات ریخته گری
  • صنایع سازنده وسایل حمل و نقل (هواپیما سازی، اتومبیل سازی، کامیون سازی، کشتی‌سازی، راه‌آهن و غیره)
  • صنایع بسته بندی
  • تولید قوطی و فویل
  • تولید و ساخت درب و پنجره

 

انواع شمش آلومینیوم

شمش آلومینیوم در حالت کلی به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم بندی می شود.

شمش آلومینیوم اولیه به شکل بسیار خالص تولید شده و استخراج آن از سنگ معدن به روش های متفاوت انجام می شود. شمش های آلومینیوم که با نام فابریک شناخته می شوند، جزء شمش های اولیه هستند. این شمش ها با ابعاد و اندازه هایی معادل 5 تا 15 کیلوگرم تولید و روانه بازار می شوند. شمش های آلومینیوم از نظر ترکیبات بسیار خالص هستند، به همین خاطر برای تولید قطعاتی استفاده می شوند که نیاز به کیفیت بالایی دارند. شمش های اولیه با توجه به اینکه به شکل خالص تری تولید شده اند، قیمت بیشتری نیز دارند.

شمش آلومینیوم ثانویه از تصفیه یا بازیافت انواع ضایعات آلومینیوم تولید شده است. این ضایعات با ترکیبات دیگری مثل سیلیسیم، آهن و مس تولید می شوند. این نوع شمش ها نیز کیفیت خوبی دارند اما از درجه خالص بودن کمتری نسبت به شمش های اولیه برخوردار هستند. این نوع شمش ها با توجه به اینکه از تصفیه و بازیافت انواع ضایعات آلومینیوم تولید می شوند، قراضه بالاتری دارند.

شرکت آلیاژ ساز اسپادانا علاوه بر تولید شمش آلومینیوم، تولید کننده نیم کره آلومینیومی یا گرانول آلومینیومی که مورد مصرف صنایع فولاد برای اکسیژن زدایی ، به صورت آلیاژ استاندارد ، با خلوص 97 و 98 درصد آلومینیوم و تولید نیم کره با قطر 50 میلی متر تا 70 میلی متر می باشد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با راه های ارتباطی زیر با مشاوران کارخانه آلیاژ ساز اسپادانا در تماس باشید .

شماره تماس: 03145836260 - 03145836778

آدرس سایت : alliagsaz.com

آلمینیوم1

 

انواع ضایعات آلومینیوم

انواع ضایعات آلومینیوم در 2 گروه کلی خشک و نرم قرار می گیرند. قیمت شمش های خشک و نرم با توجه به میزان خلوص و میزان مداخله هر یک از ترکیبات تعیین می شود. مسلماً هر چه فلزات ارزشمندتری در این ضایعات استفاده شده باشد، به همان نسبت قیمت انواع ضایعات آلومینیوم بالاتر می رود.

شمش آلومینیوم خشک از بازیافت و تصفیه قطعاتی مثل قطعات خودرو، سرسیلندر، کارتل، رینگ و... تولید می شود.

انواع ضایعات آلومینیوم محصول جانبی فرآیند تولید آلومینیوم هستند. این مواد از ذرات آلومینیوم اکسید شده که در تماس آلومینیوم مذاب با هوا در طول فرآیند خنک سازی ایجاد می شوند، به دست می آیند. در حالی که ممکن است به نظر چیز بی فایده به نظر برسند اما کاربردهای زیادی در بسیاری از صنایع مختلف دارند.

آشنایی با نحوه تولید ضایعات آلومینیوم

ذوب آلومینیوم یک فرآیند جانبی است که در زمان تصفیه و بازیافتانجام می شود. اینفرآیند ضایعاتیمثل اکسیدها، نمک و سایر ناخالصی ها را به همراه دارد. دفع آن ها می‌تواندیک خطر زیست‌محیطی باشد و باعث آلودگی هوا شود،بنابراین برای شرکت‌ها مهم است که به بهترین نحو با مشکل ضایعات آلومینیوم برخورد شود تا آسیب‌های احتمالی به حداقل برسد.

 

موارد استفاده از ضایعات آلومینیوم

رایج ترین استفاده ازانواع ضایعات آلومینیوم مربوط به تصفیه و بازیافتمی باشد. در طی این فرآیندها، ذرات جامد را می توان جدا کرد و مجدداً برای تولید محصولات آلومینیومی بیشتر مانند فویل، ورق فلز و سایر اجزاء استفاده کرد. این امر باعث کاهش ضایعات و حفظ منابع طبیعی می شود و در عین حال مواد با کیفیت بالا را برای نیازهای صنعت فراهم می کند. علاوه بر این، استفاده از مواد بازیافتی هزینه های انرژی و انتشار کربن مرتبط با فرآیندهای تولید سنتی را کاهش می دهد.

 

انواع ضایعات آلومینیوم در مصالح ساختمانی

از انواع ضایعات آلومینیوم می توان به عنوان افزودنی در صنعت ساختمان در مخلوط های بتن یا آسفالت استفاده کرد. اینموضوع به کاهش ترک خوردگی و بهبود استحکام محصول نهایی کمک می کند و در عین حال هزینه های مرتبط با مواد سنتی مانند سیمانیا شن را کاهش می دهد. علاوه بر این، دوام سازه های ساخته شده با این مخلوط ها و خواص مقاومت آن ها در برابر آتش را افزایش می دهد. خواص بازتابی آن ها نیز می تواند به کاهش انتقال حرارت از منابع بیرونی به فضاهای داخلی کمک کند.

 

استفاده از ضایعات آلومینیوم برای ذخیره انرژی

همچنان که تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه می دهد، استفاده های جدیدی از انواع ضایعات آلومینیوم نیزآشکار می شود. یکی از این کاربردها استفاده از ضایعات آلومینیوم در دستگاه های ذخیره انرژی مانند باتری های لیتیومیونیا خازن هاست. این ضایعات به دلیل رسانایی الکتریکی بالا و هزینه کم در مقایسه با فلزات سنتی مانند مس یا نقره، می توانند به عنوان یک ماده الکترود عمل کنند. ضایعات آلومینیوم برای کاربردهایی مانند وسایل نقلیه الکتریکییا سیستم های انرژی تجدیدپذیراستفاده می شوند.

منبع: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها