|
کدخبر: 296456 سارا سمیع شمس

خبرهای مهم عشقی در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی

عشقی گفت: یکی از برنامه ما این است که حجم انتشار اوراق برای تامین مالی تولید را افزایش دهیم. در حدود سه ماه گذشته حجم موافقت اصولی بالایی را تصویب کردیم.

اقتصاد خبرهای مهم عشقی در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی گفت: اولویت بورس و فرابورس پذیرش شرکت‌های خصوصی در بازار سرمایه است. در هفته ‌های گذشته هر هفته یک عرضه اولیه داشتیم که ان‌شالله ادامه پیدا خواهد کرد.

سفر به استان‌های اقتصادی کشور به منظور ارتباط بیشتر با فعالان اقتصادی استان‌ها بسیار مهم است. تعریف مسیر سبز تامین مالی هم در دستور کار داریم. افزایش سرمایه‌ها هم برای ما حائز اهمیت است.

الکترونیکی کردن مجوزهای تامین مالی و انتشار اوراق بهادار هم مهم است. در نمایشگاه صنعت مالی آموزش نحوه انتشار اوراق بدهی(صکوک پلاس) رونمایی خواهد شد.

کارگزاری‌های بخش خصوصی نوآوری را به بازار سرمایه آورده‌اند

مجید عشقی در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی گفت: تا چند سال گذشته ۱۰ کارگزاری برتر بازار سرمایه، وابسته به بانک‌ها بودند، اما در حال حاضر بهترین کارگزاری‌ها، کارگزاری‌های بخش خصوصی هستند که نوآوری‌ را به بازار سرمایه آوردند.

 ۳ موافقت اصولی صندوق بازنشستگی تکمیلی‌ بزودی صادر می شود

مجید عشقی خبرداد: در روزهای آینده، سه موافقت اصولی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی صادر خواهد شد که هم در جهت تامین آینده شاغلین و بازنشستگان است و هم منابع جدید و مستمر و پایدار برای بازار فراهم خواهد کرد.

نمایشگاه صنعت مالی فرصت طلایی برای توسعه سواد مالی است

مجید عشقی در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، گفت: در این دو سال و اندی که از شرایط سابق بازار سرمایه می‌گذرد، اتفاقات مثبت زیادی رخ داده است. فرصت مغتنمی برای اهالی بازار سرمایه است که تا از پیشرفت‌ها رونمایی کنند و خلاقیت‌ها را ارائه کنند.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم نتیجه مطلوب را از این نمایشگاه بگیریم. این نمایشگاه فرصت طلایی برای افزایش دانش مالی برای عموم مردم و فعالان اقتصادی خواهد بود. سواد مالی یکی‌ از مولفه‌های مهم عصر جدید است.

عشقی خاطرنشان کرد: ما در سازمان بورس مرکز افکارسنجی راه‌اندازی کرده‌ایم تا سواد مالی مردم را بسنجیم تا بتوانیم سواد مالی در سطوح مختلف (دانش آموزی، دانشجویی، مدیران و عموم مردم) را توسعه دهیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها