|
کدخبر: 296191

بازار دلار زیر بمباران برجامی

برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی باور دارند که در صورتی که اخبار دیروز قطعی شود این امر ممکن است کفه ترازوی کاهشی ها در بازار دلار را سنگین کند.

اقتصاد بازار دلار زیر بمباران برجامی

بازار ارز تهران روز گذشته شاهد بمباران خبری بود، سیگنال های سیاسی مثبت دیروز فضای بازار دلار را پر کرد و همین امر باعث شد نرخ دلار در تهران تا حدودی نزولی شود. 

بمباران خبری بازار دلار 

برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی باور دارند که در صورتی که اخبار دیروز قطعی شود این امر ممکن است کفه ترازوی کاهشی ها در بازار دلار را سنگین کند.

برخی رسانه ها گزارش داده اند که پس از سلطان عمان ، قرعه به نام رافائل گروسی افتاده است و به زودی ایران میزبان مدیر کل آژانس انرژی اتمی خواهد بود.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم  در جدید ترین اظهارات خود گفته ما روی چند موضوع با ایران کار می‌کنیم و در برخی از آنها پیشرفت داریم و در برخی نه.

برجام و شورای حکام زیره ذره بین بازار  دلار 

اظهرات گروسی در حالی است که  نشست جدید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پانزدهم خرداد در وین آغاز خواهد شد.عده ای باور دارند در صورتی که ایران و آژانس به توافق برسند احتمالا گره برجام تا حدودی باز شود و توافق هسته ای به نتیجه برسد. 

 اما معامله‌گرانِ افزایشی معتقدند توافق هسته‌ای همچنان دور از انتظار است.به عقیده این دسته در صورتی تب اخبار سیاسی بخوابد احتمال نوسان صعودی دلار محتمل خواهد بود.

منبع: اقتصاد نیوز
  • نیستانک ارسالی در

    اشتباه در این هست که باید گفت برجام از بین رفته. ولی توافق های فعلی باعث فروش نفت و آزادی پول های بلوکه میگردد. بازار ارز نیاز به واریز ارز دارد که این میسر میگردد. ولی نیاز بازار ارز به ضمانت جهانی برجام هم هست که آن هم درصدی از نرخ را تشکیل میدهد. پس بدون آن و ورود ارز تنها قیمت جدید پا به عرصه خواهد گذاشت. وجود ارز در بازار و فراوانی آن باعث رکود و تب فروش میگردد.

  • فرهاد ارسالی در

    باسلام اگر همانطوری که دلارگران شد و پس اندازه‌ای مردم برباددادورفت الان که ارزا ن شده بازار به تناسب اجناس را پایین بیاو رند آری درغیراین صورت .ه فایده

ارسال نظر