|
کدخبر: 295134

هشدار یک مقام سیاسی آمریکا درباره نابودی دلار

مکس کایزر (Max Keiser)، مشاور رئیس‌جمهور السالوادور، اظهار داشت که پذیرش هرچه بیش‌ترِ بیت کوین (Hyperbitcoinization) به عنوانی ابزاری برای مبارزه با تورم فوق‌العاده بالا ظاهر شده و باعث از بین رفتن تسلط دلار امریکا خواهد شد.

اقتصاد هشدار یک مقام سیاسی آمریکا درباره نابودی دلار

اصطلاح Hyperbitcoinization به معنای جایگزین شدن بیت کوین به عنوان ارز ملی در یک کشور و حتی جایگزین شدن با دلار آمریکا به عنوان ارز پایه در سطح جهانی است.

او تأکید کرد که رویکرد السالوادور در استفاده از بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت کپی شدن و انتقال به سایر کشورها را دارد. او گفت کسانی که وارد بازار بیت کوین نشوند، طی ۲-۳ نسل آینده به سختی زنده خواهند ماند. السالوادور، یک کشور در آمریکای مرکزی، به عنوان اولین کشور جهان که از بیت کوین به عنوان واحد پول قانونی استفاده می‌کند، نام خود را در تاریخ بازار رمزارزها به ثبت رسانده است.

کایزر این نظرات را در میزگردی در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۳ بیان کرد. او گفت که ورشکستگی بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، به استفاده گسترده از بیت کوین به عنوان ابزاری برای مبارزه با تورم فوق‌العاده بالا منجر می‌شود.

او گفت که در سراسر جهان، فوریتی برای پذیرش بیت کوین وجود دارد. برای مثال، او توضیح داد که در کشورهایی مانند لبنان، با وقوع فروپاشی بانک مرکزی، فوریتی به وجود آمده و افرادی که بیت کوین داشتند، توانستند بقای خود را تضمین کنند. او افزود که همین فوریت به صورت جهانی نیز در حال اتفاق افتادن است و با تغییر موقعیت دلار آمریکا به عنوان ارز رزرو جهانی، فوریت در ایالات متحده نیز تغییر خواهد کرد.

درباره تغییرات ژئوپلیتیکی هم، مشاور السالوادور معتقد است تعداد کشورهایی که با هدف پایان دادن به تسلط دلار، به گروه بریکس (BRICS) می‌پیوندند، به طور چشمگیری بیشتر از تعداد کشورهایی است که به گروه ناتو می‌پیوندند. طبق گزارش‌ها، گروه بریکس توانایی رقابت با دلار را دارد و می‌تواند بازار مالی جهانی را تحت تسلط خود در آورد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر