|
کدخبر: 294806

اعلام شرایط دریافت وام ۳۱ هزار میلیارد تومانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت ها در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: پرداخت کمک معیشتی ها بدون اجرای کالابرگ موجب تأخیر دولت در تدوین لایحه برنامه هفتم و لایحه بودجه شد.

اقتصاد اعلام شرایط دریافت وام ۳۱ هزار میلیارد تومانی

مهرداد گودرزوند چگینی، استان گیلان را استان کشاورزی دانست و اظهار کرد: رودبار نیز شهرستان کشاورزی و دامداری است و لذا منابع آبی خیلی مهم است.

وی با اشاره به تفاوت اقلیم شهرستان رودبار با سایر شهرستان های گیلان، افزود: امسال از نظر منابع آبی به ویژه در فصل زراعی وضعیت سختی داریم؛ البته سال گذشته مدیریت خوبی در استان صورت گرفت و قرارگاه جهادی آب تشکیل شد و امیدواریم امسال نیز همین روند ادامه داشته باشد.

نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، کشاورزی استان را وابسته به سد سفیدرود دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه سد سفیدرود در شهرستان رودبار واقع شده، اما خودمان مشکل آب داریم.

گودرزوند چگینی با اشاره به کاهش منابع آبی نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: کشاورزان حتماً تقویم زراعی را رعایت کنند تا بتوانیم از شرایط خشکسالی که در کشور و استان حاکم شده عبور کنیم.

وی سد دیورش را آرزوی مردم رودبار دانست و گفت: این سد پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و لذا باید از محل اعتبارات استانی اقدام به تکمیل ایستگاه های پمپاژ و خط لوله کنیم؛ البته اعتبارات استانی کافی نیست و لذا پیگیر اخذ ردیف ملی برای سد بودیم و موفق شدیم سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان در لایحه دولت بیاوریم.

نماینده رودبار در مجلس، از افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات ملی سد دیورش در بودجه امسال تا ۹۰ میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: برنامه دولت تکمیل پنج ساله این سد است، ما در صورت افزایش ۲۰ درصدی ردیف ملی در بودجه سال آینده می توانیم طی سه سال به مرحله بهره برداری برسیم.

وی با بیان اینکه سد دیورش مشکل آب پنج شهر و ۲۸ روستای شهرستان را رفع می کند، افزود: عمده شهرهای رودبار با مشکل کیفیت آب مواجه هستند و لذا نیازمند بهره برداری از سد و شبکه های انتقال هستیم.

گودرزوند چگینی در ادامه، یکی از کارهای کمیسیون برنامه و بودجه را نظارت بر قانون بودجه دانست و اضافه کرد: جلسات نظارت کمیسیون هر هفته و با حضور وزرای مربوطه و رؤسای سازمان های دریافت کننده بودجه برگزار می شود.

وی از تخصیص اعتبار ۳۱ هزار میلیارد تومانی تبصره ۱۸ در بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تخصیص این اعتبار به گردش مالی صنایع و رشد تولید و مهار تورم کمک می کند. در این راستا وزرا را مکلف به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در راستای قانون بودجه کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت ها در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: پرداخت کمک معیشتی ها بدون اجرای کالابرگ موجب تأخیر دولت در تدوین لایحه برنامه هفتم و لایحه بودجه شد.

وی با تأکید بر لزوم تصویب قانون برنامه هفتم، متذکر شد: اگر برنامه محور نباشیم در قانون بودجه سالانه نیز به مشکل بر می خوریم و لذا برای کنترل تورم و رشد تولید باید براساس برنامه حرکت کنیم و دولت تا نیمه اول سال جاری فرصت دارد لایحه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کند و کمیسیون تلفیق آماده است.

نماینده رودبار در مجلس یکی از اولویت های برنامه هفتم را واقعی تر شدن بودجه دانست و بیان کرد: خوشبختانه بودجه طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۹۷ درصد محقق شده که نتیجه هوشمندسازی اخذ مالیات و فروش نفت و تمرکز همه درآمدهای دولت در خزانه است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر