|
کدخبر: 294546

قیمت این ۵ رمزارز صعودی است

در حالی که شاخص S&P ۵۰۰ هفته گذشته با ضرر جزئی ۰٫۲۹ درصد مواجه شد، بیت کوین هفته را با افت قابل‌توجه ۵ درصد به پایان رساند. ضعف بیت کوین باعث کاهش قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها هم شد که نشان‌دهنده تضعیف احساسات در بازار است.

اقتصاد قیمت این ۵ رمزارز صعودی است

انتظار می‌رود که طی چند روز آینده، مذاکرات در مورد سقف بدهی بین رهبران کنگره و کاخ سفید در مرکز توجه قرار گیرد. عدم قطعیت و خطرات ناشی از نکول احتمالی ایالات متحده می‌تواند روند صعودی را در بازارهای سهام تحت کنترل نگه دارد، اما پیش‌بینی اینکه بیت کوین و آلت کوین‌ها چگونه به این هرج و مرج واکنش نشان خواهند داد، دشوار است.

در این میان، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین ممکن است روند بازیابی خود را آغاز کند. به گفته آنها، بهبود وضعیت بیت کوین ممکن است باعث افزایش خرید ۴ آلت کوین دیگر هم شود. 

۱. بیت کوین

دم بلند کندل بیت کوین در روز ۱۲ می نشان می‌دهد که گاوها به شدت در حال خرید در کف هنگام کاهش قیمت به سمت خط گردن الگوی سر و شانه معکوس هستند.

خریداران سعی می‌کنند قیمت را به داخل مثلث برگردانند، اما ممکن است با مقاومت شدید خرس‌ها روبه‌رو شوند. شیب رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷،۹۵۹ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی زیر ۴۱ نشان می‌دهد که خرس‌ها دارای برتری هستند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، خرس ها دوباره تلاش خواهند کرد که جفت BTC/USDT را به زیر ۲۵،۲۵۰ دلار کاهش دهند. اگر آنها موفق شوند، فشار فروش ممکن است تشدید شود و این جفت به ۲۰ هزار دلار سقوط کند.

در مسیر صعودی، برای اینکه گاوها بتوانند دوباره کنترل اوضاع را به دست بگیرند، باید مانعِ خط مقاومت بالایی را از سر راه بردارند. در این صورت، بیت کوین ممکن است مقاومت بالاسری در ۳۱ هزار دلار را دوباره آزمایش کند.

۲. کاردانو

بازگشت کاردانو از خط روند صعودی در ۱۱ می نشان می‌دهد که در سطوح پایین‌تر همچنان تقاضا برای خرید وجود دارد.

اکنون گاوها سعی خواهند کرد با پیش بردن قیمت به سمت متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳۸ دلار)، روند بهبود را از سر بگیرند. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع کوچک عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند بر آن غلبه کنند، جفت ADA/USDT می‌تواند به سمت خط گردن الگوی سر و شانه معکوس اوج بگیرد. در این سطح احتمالا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود.

احتمال دیگر این است که قیمت از متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد و به سمت خط روند صعودی کاهش یابد. آزمایش یک سطح حمایتی به صورت پی در پی و در فواصل زمانی کوتاه، باعث تضعیف آن می‌شود. چنین شرایطی ممکن است مسیر را برای سقوط احتمالی تا ۰٫۳۰ دلار هموار کند.

۳. کازماس

در ۱۰ می، قیمت کازماس از حمایت ۱۰٫۲۰ دلاری برگشت که نشان می‌دهد گاوها در حال خرید در کف هنگام افت قیمت به این سطح هستند.

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا رالی بهبود را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱٫۲۸ دلار) متوقف کنند، اما گاوها هنوز تسلیم نشده‌اند. این موضوع، احتمال یک رالی به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ATOM/USDT می‌تواند به خط روند نزولی صعود کند. این سطح مهمی است که فروشندگان به شدت از آن محافظت خواهند کرد؛ چون صعود قیمت به بالاتر از آن، الگوی مثلث نزولی را باطل می‌کند.

در مسیر نزولی، اولین حمایت کلیدی سطح ۱۰٫۲۰ دلار است که اگر از دست برود، الگوی مثلث نزولی کامل می‌شود و جفت ممکن است به ۸٫۵۰ دلار سقوط کند.

۴. لیدو دائو

قیمت لیدو دائو از حمایت ۱٫۶۰ دلاری بازگشته و در حال حاضر، به مقاومت بالاسری در متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۹۵ دلار) رسیده است.

اگرچه خرس‌ها سعی می‌کنند که از متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند، اما گاوها تسلیم نشده‌اند. این نشان می‌دهد که خریداران انتظار دارند روند بهبود ادامه یابد. اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، جفت LDO/USDT می‌تواند به خط روند نزولی صعود کند. در این سطح احتمالا شاهد فروش قوی خرس‌ها خواهیم بود.

اگر خریداران روند کاهشی بعدی را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه متوقف کنند، نشان‌دهنده تغییر احساسات از «فروش در رالی» به «خرید در کف» است. این جفت پس از آن می‌تواند یک روند بهبودی پایدار را بالاتر از خط روند نزولی آغاز کند. در مقابل، خرس‌ها باید قیمت را به پایین‌تر از ۱٫۶۰ دلار برسانند و حفظ کنند تا روند نزولی از سر گرفته شود.

۵. آربیتروم

آربیتروم در نزدیکی سطح مهم ۱ دلار حمایت پیدا کرده که نشان می‌دهد گاوها به شدت در حال خرید به هنگام افت قیمت هستند.

خرس‌ها در تلاشند تا روند بهبود را در ۱٫۲۰ دلار متوقف کنند، اما یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که آنها فشار خرید را حفظ کرده‌اند. این موضوع، احتمال بریک آوت به بالای ۱٫۲۰ دلار را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ARB/USDT می‌تواند تا ۱٫۴۰ دلار و بعداً به ۱٫۵۰ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از ۱٫۲۰ دلار به شدت کاهش یابد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل می‌شود. در این صورت، قیمت آربیتروم برای چند روز دیگر در محدوده ۱ تا ۱٫۲۰ دلار تثبیت خواهد شد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها