|
کدخبر: 294264

سرمایه‌گذاری با پول کم با خرید قسطی

موقعیتی را متصور شوید که قصد خرید محصول یا محصولاتی را دارید، اما بودجه‌ی شما آنطور که باید و شاید کفایت نمی‌کند.

اقتصاد سرمایه‌گذاری با پول کم با خرید قسطی

با توجه به چالش‌های اقتصادی، یکی از گزینه‌هایی که افراد می‌توانند با استفاده از آن کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند، خرید اقساطی است.

خرید قسطی، این اختیار را به خریداران می‌دهد تا هر ماه با پرداخت میزان مشخصی پول، کالای مد نظرشان را در اختیار بگیرند. 

اما چطور خرید اقساطی می‌تواند یک جور سرمایه‌گذاری باشد؟

یکی از نکاتی که اکثر اوقات باعث می‌شود تا افراد نتوانند کالای مورد نیاز خود را به راحتی خریداری کنید، تاثیر نوسانات بازار بر قیمت محصولات است. در این شرایط، فرصت فروش اقساطی به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند محصول مورد نظر خود را با قیمت فعلی بازار خریداری کنند و دیگر نگران تغییر قیمت‌ها نباشند.

خرید اقساطی تنها به نفع خریداران نیست و در این میان، فروشندگان نیز می‌توانند از طریق ارائه‌ی خدماتی همچون فروش اقساطی، مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنند.

علاوه‌بر اینکه خرید کالا به صورت اعتباری، به افرادی که بودجه‌ی کمی در اختیار دارند کمک می‌کند تا بتوانند هر ماه مقدار کمی از مبلغ کل محصولی که خریداری کرده‌اند را پرداخت کنند؛ بلکه پرداخت به موقع اقساط سبب می‌شود تا اعتبار اشخاص در بانک‌ها و موسسات مالی افزایش یابد. این افزایش اعتبار کمک می‌کند تا دریافت وام‌های بعدی راحت‌تر صورت گیرد و در واقع همین توانایی دوباره وام گرفتن، می‌تواند به نوعی سرمایه‌گذاری به حساب بیاید.

چرا خرید اقساطی می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری باشد؟

اگر اهل دریافت وام خرید کالا باشید، خوب می‌دانید که مزیت‌های خرید اقساطی به این سبک، به گونه‌ای است که برای شما در بلند مدت سرمایه‌‌گذاری نیز به حساب می‌آید.

در ادامه به معرفی تعدادی از این مزیت‌ها می‌پردازیم. 

اولین مزیت خرید اقساطی کالا، پایداری مالی است. تقسیم‌بندی مبلغ بزرگ محصول به قسط‌های کوچک، به شما کمک می‌کند تا بتوانید هزینه‌ها و بودجه‌ی خود را در طول یک ماه و حتی طولانی‌تر به نحو احسن مدیریت کنید و دیگر نگران هزینه‌هایی که به صورت تصادفی ایجاد می‌شوند، نباشید.

خرید اعتباری کالا سبب می‌شود تا افراد برای خرید کالاهای مورد نیاز خود حتی بتوانند سراغ محصولات گران‌قیمت‌تر نیز بروند. این توانایی خرید کالاهای گران‌قیمت به صورت اقساطی، علاوه‌ بر اینکه توان خرید افراد را افزایش می‌دهد، باعث می‌شود تا بتوانند با فروش آن محصول، سرمایه‌ای نیز به دست آورند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که پول راکدی دارید و قصد سرمایه‌گذاری دارید، ثبت نام وام کالا بهترین فرصت است. شاید با خود فکر کنید که خرید کالا نمی‌تواند سرمایه‌گذاری به شمار بیاید، اما باید بگوییم که اتفاقا به وسیله‌ی خرید اعتباری می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

خرید-قسطی۱

همه‌ی ما نیازهای متفاوتی داریم و خرید کالاهای مد نظرمان قطعا هزینه‌ای را می‌طلبد؛ اما اگر بتوانیم همان کالاها را به صورت اقساطی و با پول کمتر خریداری کنیم، می‌توانیم علاوه بر اینکه آن کالا را در اختیار داشته باشیم، با باقی‌مانده‌ی پول‌مان نیز در بازارهای مالی و غیره سرمایه‌گذاری کنیم.

اگر فروشنده هستید و قصد دارید تا خدمت و یا کالایی که ارائه‌ می‌کنید را به صورت قسطی در اختیار مشتریان‌تان بگذارید، دادن تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه علاوه بر فراهم کردن شرایط خرید اقساطی، می‌تواند یک فرصت استثنایی برای کسب‌وکار شما باشد.

ارائه‌ی تسهیلات ویژه‌‌تر از رقیبان‌تان کمک می‌کند تا افراد بیشتری به سمت خدمات شما جذب شوند و این بدین معناست که شما می‌توانید در دراز مدت روی مشتریان ویژه و انبوه خود حساب کنید و همین مشتریان زیاد، کمک می‌کنند تا سرمایه‌ی زیادی نیز به سمت کسب‌وکار شما هدایت شود.

در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری، خرید اقساطی کالا هزینه‌های جانبی مانند سود، هزینه‌ی بیمه و… که باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران به دنبال روش‌های دیگر  سرمایه‌گذاری بروند، نباشند.

چرا خرید اقساطی بلند مدت بهتر است؟

با توجه به رشد تورم و ثابت بودن مقدار قسط ماهانه در بازه‌ی زمانی طولانی، متقاضیان دریافت وام ترجیح می‌دهند تا بازپرداخت وام خود را در مدت زمان بیشتری (60 ماه) به نسبت 12 ماه، پرداخت کنند؛ زیرا پرداخت ماهیانه‌ی کمتر برای طولانی مدت، بسیار به‌صرفه است.

پرداخت کم و 60 ماهه اقساط، فشار مالی کمتری روی متقاضیان وام می‌گذارد و باعث می‌شود تا اشخاص بتوانند سرمایه‌ی خود را برای اهداف دیگری مصرف کنند و به این ترتیب فرصت‌های سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.

اقساط بلند مدت 60 ماهه به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی به خرید کالاهایی بپردازید و آن‌ها را از آن خود کنید که در غیر این صورت و در حالت عادی، شاید قادر به خرید آن نباشید.

اگر کسب‌وکار شما به‌گونه‌ای است که می‌توانید قابلیت خرید اعتباری را به مشتریان خود ارائه کنید، خرید اقساطی بلند مدت، یک راه مطمئن و امن برای ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان و مشتریان با فروشندگان است؛ زیرا از این طریق، خریداران می‌توانند از تخفیف‌های ویژه و فرصت‌های بهتر برای خرید در آینده، بهره‌مند شوند.

با توجه به موارد عنوان شده، خرید اقساطی بلند مدت می‌تواند به این دلایل گزینه‌ی خوبی باشد. اما با این حال باید به دقت شرایط و همین‌طور قراردادهایی که جهت اخذ وام امضا می‌کنید را بررسی کنید تا مبادا متحمل ضرر شوید.

نحوه ثبت نام دریافت وام جهت خرید اقساطی

امروزه بانک‌ها، موسسات مالی و شرکت‌های بسیاری هستند که به مشتریان خود وام و اعتبار جهت خرید اقساطی کالا و خدمات ارائه می‌کنند که هر کدام شرایط و ضوابط خاص خود را دارند.

اعتبار سنجی بانکی، یکی از مهم‌ترین مراحلی است که جهت اخذ وام می‌بایست انجام دهید.

البته لازم به ذکر است که این تنها مدرک مورد نیاز جهت دریافت وام خرید کالا نیست و مراحل و مدارک دیگری نیز باید ارائه شوند.

برخی از این مدارک عبارتند از: داشتن جواز کسب و سند مالکیت برای افرادی که شغل آزاد دارند، فیش حقوقی برای کارمندان، کارت معافیت و یا پایان خدمت، تصاویر شناسنامه و کارت ملی، گواهی کسر از حقوق و گواهی تاییدیه کد پستی.

کلام آخر

همان‌طور که شرایط دریافت وام از بانک‌ها و موسسات مختلف متفاوت است، میزان پیش‌پرداخت، بازپرداخت و… نیز متفاوت است و متقاضیان می‌توانند با در نظر گرفتن تمامی شرایط، شرکت، موسسه و یا بانک مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها