|
کدخبر: 293720

۱۰ استراتژی افزایش فروش و سود مغازه آجیل و خشکبار

اقتصاد ۱۰ استراتژی افزایش فروش و سود مغازه آجیل و خشکبار

با افزایش آگاهی از ارزش تغذیه‌ای و مزایای سلامتی آجیل، تقاضای مصرف‌کنندگان برای آجیل به طور پیوسته افزایش یافته است. اما چگونه می‌توانید فروش آجیل و خشکبار خود را بیش از پیش افزایش دهید؟ در این مقاله 10 استراتژی افزایش فروش آجیل فروشی را بیان می‌کنیم.

1.  نظرات مشتریان و سیگنال‌های اعتماد

در محیط رسانه های اجتماعی امروزی، بازخورد مشتریان هرگز مهمتر از این نبوده است. خوشبختانه، این بدان معنی است که مشتریان راضی شما می‌توانند یکی از با ارزش‌ترین ابزار فروش شما باشند. نرم افزار حسابداری آجیل و خشکبار دارای ویژگی هایی از جمله باشگاه مشتریان است که منجر به وفاداری و رضایت بیشتر مشتریان میشود.

2.  تمرکز بر کیفیت

با اطمینان از کیفیت محصول، می‌توانید به مشتریان کمک کنید تا برند شما را بشناسند، آنها را تشویق به خرید محصولاتتان کنید. کیفیت محصول باعث وفاداری مشتری می‌شود و به شناسایی برند کمک می‌کند.

برخی از عواملی که می‌توانند بر کیفیت محصول تأثیر بگذارند عبارتند از فناوری، حمل و نقل محصول، ذخیره سازی و توزیع. توجه به این عوامل به شما کمک می‌کند که محصولات باکیفیت تولید کنید که نیازهای مشتری را برآورده کرده و باعث افزایش درآمد شما شود.

3. بسته‌بندی منحصر به فرد

فروش به عوامل زیادی بستگی دارد - حساسیت مشتریان به قیمت، گستره محصولات، قیمت مواد تولیدی، میزان دسترسی در بازار و... چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. با این حال، بسته‌بندی همچنین می‌تواند یک محرک مهم برای تقویت فروش شما باشد.

مزایای بسته‌بندی محصولات

  • ایجاد برند با بسته بندی
  • افزایش ارزش محصولات
  • وفاداری مشتریان به دلیل بسته بندی ممتاز

آجیل۱

4. فروش محصولات ارگانیک و پایدار

اگر مواد غذایی بدون آفت‌کش‌های معمولی، کودهای مصنوعی، مهندسی زیستی، فاضلاب یا تشعشعات یونیزان تولید شوند، در دستۀ ارگانیک طبقه‌بندی می‌شوند.

یک مطالعه تجربی منتشر شده در مجله علمی منبع باز PLoS One در سال 2021، انگیزه مصرف‌کنندگان را برای خرید غذاهای ارگانیک را تجزیه و تحلیل می‌کند. این مطالعه رشد فروش ارگانیک را به آگاهی بیشتر مصرف‌کنندگان در مورد سلامتی‌شان نسبت می‌دهد. بسیاری از مردم بر این باورند که مواد غذایی ارگانیک نسبت به مواد غذایی معمولی به رژیم غذایی سالم‌تر کمک می‌کنند.

  امروزه مصرف‌کنندگان نیز بیشتر نگران اثرات زیست محیطی فرآیندهای تولید مواد غذایی شده‌اند. کودهای شیمیایی و مواد مصنوعی می‌توانند برای محیط زیست و به نوبه خود برای سلامت مصرف‌کنندگان مضر باشند. در نتیجه، بسیاری از مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به خرید محصولات ارگانیک و سازگار با محیط زیست دارند. فروشگاه‌ها می‌توانند میزان خرید مشتریان را با افزودن گزینه‌های ارگانیک افزایش دهند.

بسیاری از مشاغل از محصولات سبز استقبال می‌کنند و استراتژی‌های بازاریابی ایجاد می‌کنند که بیشتر خریداران را به خرید محصولات ارگانیک تشویق می‌کند. در نتیجه، افراد بیشتری وقت صرف می کنند تا در مورد مزایای بالقوه مصرف غذاهای ارگانیک و استفاده از محصولات ارگانیک بیاموزند.

5. حضور در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی به یک ابزار بازاریابی مهم تبدیل شده‌اند. اگر می‌خواهید فروش آجیل فروشی خود را افزایش دهید، باید در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید تا مشتریانتان بتوانند از طریق ویژگی‌های پلتفرم مانند پیام‌رسانی با شما ارتباط برقرار کنند!

تعامل فعال با مشتریان بالقوه از طریق رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار فروش بالقوه در بسیاری از کسب و کارها نادیده گرفته می‌شود، زیرا تصور می‌شود تأثیر ناچیزی بر فروش واقعی دارد – در حالی که در واقع این یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید آگاهی از برند و رضایت مشتری را افزایش دهید.

6. فروش آنلاین

افزایش فروش آنلاین هدف اصلی بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان خرید از کانال آنلاین را راحت‌تر می‌دانند.

خرید محصولاتتان را برای بازدیدکنندگان موبایل را تا حد امکان آسان کنید. این ممکن است شامل یک بازنگری گسترده در فرآیند پرداخت شما باشد یا طراحی و راه‌اندازی یک سایت تلفن همراه کاملاً مجزا. همچنین وجود یک منوی دیجیتال برای کسب و کار خود تاثیر بسزایی در راحتی مشتریان و افزایش فروش خود دارد.

سایت موبایل آمازون نمونه‌ای عالی از نحوه انجام تجارت الکترونیک موبایلی است.

7. بازاریابی پیامکی

اولین قدم برای افزایش فروش آجیل فروشی‌ها، جذب مصرف‌کنندگان است. اگر نمی‌توانید در بیلبوردهای سطح شهر تبلیغ کنید، از بازرایابی پیامکی بهره بگیرید.

8. تخفیف

تخفیف ها یک استراتژی پیشرو برای همه مشاغل خرده فروشی است. برخی از شرکت‌ها از تخفیف‌ها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دائمی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، آنها با قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی سازنده (MSRP) شروع می‌کنند و سپس به شدت آن را به قیمت خرده‌فروشی واقعی محصول تخفیف می‌دهند. در برخی موارد، خرده‌فروشان کدهای تخفیف اضافی، تخفیف‌های انبوه، یا حتی خرید یک کد تخفیف (BOGO) رایگان ارائه می‌دهند.

آجیل۲

مشتریان بالقوه شما، ممکن است تحت تأثیر یک پیشنهاد مناسب برای مثلاً ارسال رایگان یا 10٪ تخفیف در از اولین سفارش خود قرار بگیرند

9. اجرای قیمت‌گذاری لایه‌ای

وقتی به یک رستوران می‌روید، این احتمال وجود دارد که همیشه یکی از غذاهای با قیمت متوسط را انتخاب کنید. این به این دلیل است که بسیاری از رستوران ها روانشناسی را دستکاری می‌کنند تا مردم را به سمت وعده‌های غذایی میان رده سوق دهند. ما اغلب از ارزان‌ترین و گران‌ترین ظروف اجتناب می‌کنیم و گزینه‌های سطح متوسط را جذاب‌ترین می‌کنیم. این تکنیکی است که به "قیمت گذاری فریبنده" معروف است. از همین اصل می‌توان برای افزایش فروش آنلاین با ساختارهای قیمت گذاری طبقه‌ای استفاده کرد.

با گنجاندن گزینه سوم «فریب» در ساختار قیمت‌گذاری خود، می‌توانید مردم را به سمت گزینه میانی سوق دهید - گزینه‌ای که واقعاً می‌خواهید آنها را بخرند. مطمئناً، برخی از افراد به هر حال به سراغ گران‌ترین گزینه می‌روند (که از نظر درآمدی یک امتیاز است)، اما بیشتر آنها ناخودآگاه گزینه متوسط را انتخاب می‌کنند، که دقیقاً همان کاری است که شما می‌خواهید انجام دهند. با استفاده از نرم افزار فروشگاهی تمامی این کار ها با سهولت بیشتری انجام پذیر است.

10. تحت تاثیر قراردادن مشتریان جدید با یک پیامک شگفت انگیز

متأسفانه، تجربه مشتری معمولاً برای بسیاری از کسب‌وکارها زمانی پایان می‌یابد که در نهایت به پول مشتری دست پیدا کنند. این یک اشتباه وحشتناک برای حفظ مشتری است. برای افزایش حجم فروش آنلاین، مطمئن شوید که یک روش پیگیری متفکرانه، با ملاحظه و واقعا مفید برای مشتریان جدید در نظر گرفته‌اید.

نمونه پیامک تشکر از خرید:

از اینکه ........... را انتخاب کردید، متشکریم. مشتاق دیدار دوباره‌تان هستیم.

جمع‌بندی

استراتژی های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش فروش آجیل‌فروشی خود استفاده کنید. از بهینه‌سازی چیدمان فروشگاه و ارائه تبلیغات گرفته تا استفاده از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال و بهبود خدمات مشتری، راه‌های زیادی برای جذب مشتریان بیشتر و کسب درآمد وجود دارد. توصیه های شخصی، چه از طریق فناوری و چه از طریق کارکنان آگاه، می‌تواند ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش و ایجاد یک تجربه خرید شخصی تر باشد. امیدواریم استراتژی‌ها و روش‌هایی که در بالا ذکر کردیم به افزایش فروش آجیل‌فروشی و حاشیه سود شما کمک کند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر