|
کدخبر: 292374

خبر خوش خاندوزی درباره سهامداران جدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: والدین متولدین ۱۴۰۱ از امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت به مرور می‌توانند برای دریافت سهام نوزادان خود بدون مراجعه حضوری و از طریق درگاه ملی دولت هوشمند اقدام کنند.

اقتصاد خبر خوش خاندوزی درباره سهامداران جدید

سید احسان خاندوزی اظهار کرد: ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده است که برای نوزادان تازه متولد شده سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین سال ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان سهام به ازای هر فرد است.

وی افزود: با توجه به اینکه منابع این مصوبه فراهم شده، هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها یعنی سازمان بورس اوراق بهادار و ثبت احوال کشور انجام شده و به دلیل اینکه بستر برای آنکه مردم بدون مراجعه و به راحتی این سهام را دریافت کنند، کمی زمان می‌برد؛ حالا این بستر فراهم شده و به مناسبت عید سعید فطر متولدین ۱۴۰۱ می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

وزیر اقتصاد گفت: هر کدام از والدین متولدین سال ۱۴۰۱ می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند به نشانی mygov.ir مراجعه کنند و از طریق شماره گوشی همراه خود کد یکتایی را دریافت و بعد وارد حوزه خدمات و مشاوره‌های فرزند آوری می‌شوند. اسامی تمام متولدین سال ۱۴۰۱ وجود دارد و از طریق آن اقدام می‌کنند.

خاندوزی ادامه داد: برای آنکه مراجعه یک‌باره صورت نگیرد، از امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت ابتدا برای نوزادان سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ در نظر گرفتیم که به سرعت از طریق سامانه، کد یکتا دریافت کنند و ثبت نام سجامی آنها از طریق دستگاه حاکمیتی صورت خواهد گرفت و یکی از سهام مربوط به صندوق‌های قابل معامله را پدر یا مادر انتخاب می‌کنند.

وی درباره متولدین ۱۴۰۰ بیان کرد: اجرای ماده ۱۱ قانون از مهر ۱۴۰۰ لازم‌الاجرا بود، اما چون منابع اجرا از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین نشد، با تامین منابع برای متولدین ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: این سهام تا ۲۳ سالگی به نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن در واقع سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می‌کند که در ۲۴ سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها