|
کدخبر: 291783

رونق فرودگاه های مناطق محروم با هواپیماهای وارداتی جدید

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برنامه‌ریزی برای توسعه ناوگان هوایی خبر داد و گفت: با استفاده از هواپیماهایی که امسال وارد می‌کنیم چراغ مناطق کمتر توسعه یافته روشن می‌شود.

اقتصاد رونق فرودگاه های مناطق محروم با هواپیماهای وارداتی جدید

«محمد محمدی بخش» درباره برنامه سازمان هواپیمایی کشوری در سال جدید، گفت: در سال ۱۴۰۲ هم توسعه ناوگان و هم توسعه شبکه پروازی را خواهیم داشت که نگاه ما در درون به توسعه شبکه پروازی با رویکرد توسعه مناطق محروم و کم برخوردار از بخش هوایی است.

محمدی بخش افزود: با استفاده از ناوگانی که امسال وارد می‌کنیم چراغ مناطق کمتر توسعه یافته روشن می‌شود و فرودگاه‌ایی که کمتر پرواز دارند، در اولویت قرار می‌گیرند که بتوانیم شبکه پروازی داخلی را قوی کنیم.

امضای تفاهم‌نامه با بیش از ۳۰ کشور دنیا

وی خاطرنشان کرد: در شبکه پروازی بین‌المللی نیز به همین شکل این اتفاق در حال رخ دادن است و ما طی یک سال و نیم گذشته با بیش از ۳۰ کشور دنیا تفاهم‌نامه امضا کردیم و امروز به بیش از ۶۰ مقصد دنیا پرواز داریم. ما دستاوردهای خوبی در حوزه بین‌المللی داشتیم.

به گفته محمدی بخش ورزش‌های هوایی و هوانوردی عمومی، امسال با نگاه ویژه و اهتمام مضاعف در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: بخش‌های هلی‌کوپتری نیز بخش مهمی است، چراکه ما روی سکوهای نفتی، اورژانس امداد و انتقال و پروازهای جابجایی نفرات را با همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف از قبیل هلال احمر، اورژانس کشور، مناطق نفت‌خیز و بخش ستاد بحران کشور توسعه خواهیم داد.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: همچنین توسعه در حوزه ناوگان هلی‌کوپتری و شبکه هلی‌کوپتری صورت می‌گیرد و امداد تا در خصوص اطفاء حریق هوایی و سایر موضوعات مختلف برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده و بخشی از آن نیز در حال انجام است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها