|
کدخبر: 288642

واردات گوشت برزیلی ممنوع شد!

وزارت کشاورزی برزیل می‌گوید که به دلیل شناسایی یک مورد ابتلا به جنون گاوی در ایالت پارا این کشور، ایران واردات گوشت از سراسر برزیل را متوقف کرده است.

اقتصاد واردات گوشت برزیلی ممنوع شد!

وزارت کشاورزی برزیل می‌گوید، ایران، اردن و تایلند به طور موقت واردات گوشت گاو از سراسر این کشور را متوقف کرده‌اند، زیرا مقامات برزیل در حال بررسی یک مورد ابتلا به بیماری جنون گاوی از ایالت پارا در این کشور هستند.

این وزارتخانه همچنین دیروز پنجشنبه در بیانیه‌ای تایید کرد که روسیه نیز واردات گوشت از ایالت پارا را پس از کشف یک مورد بیماری جنون گاوی در این ایالت متوقف کرده است.

علاوه بر این، برزیل صادرات گوشت گاو به چین را به منظور اجرای شروط یک توافق تجاری متوقف کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که تنها یک کارخانه بسته بندی گوشت در پارا وجود دارد که مجاز به فروش محصولات گوشت گاو به روسیه است.

برزیل در حال بررسی یک مورد آنسفالوپاتی اسفنجی شکل گاوی (BSE) در یک حیوان نر ۹ ساله از ایالت پارا است. به دنبال کشف این مورد ابتلا که در ۲۰ فوریه گذشته اعلام شد، فروش گوشت گاو برزیلی به چین هم ممنوع شد.

این حیوان معدوم شد و مقامات منتظر نتایج آزمایش هستند تا مشخص شود که آیا به شکل کلاسیک این بیماری مبتلا شده است یا اینکه یک بیماری غیر معمول است که می‌تواند خود به خود در دام رخ دهد و به خوردن خوراک آلوده به پریون بستگی ندارد.

شکل کلاسیک بیماری جنون گاوی خطرناک‌تر در نظر گرفته می‌شود، زیرا شامل آلودگی با پروتئین پریون است و می‌تواند منجر به ممنوعیت تجارت آن در حد گسترده شود.

برزیل به بیش از ۱۵۰ کشور جهان گوشت گاو و مرغ صادر می کند و یکی از بزرگترین صادرکنندگان گوشت قرمزز در جهان است.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    گوشت مریض از کشوها میا ردوملترا بیمار می کند چرا خودمعامات ازاین گوشتهای الوده نم خورد به مردم بدبخت میدهد

  • جیرجیرک ارسالی در

    حال که وارد کردند به خوردملت رسول الله ص دادند وسودشان بردند ممنوع کردنداز کجا م عمول که هنوز وارد نمی کنید

ارسال نظر