|
کدخبر: 288472

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

افزایش درآمد دولت با توجه به تغییر نرخ ارز

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده تهران در خصوص شفاف نبودن درآمدهای دولت در سال آینده با توجه به تغییر نرخ ارز گفت: اگر برای دولت درآمدی بیش از درآمد این قانون بود، دولت مکلف است در هر مقطعی اصلاحیه بودجه ارائه کند وگرنه متمم بودجه ارائه دهد.

اقتصاد افزایش درآمد دولت با توجه به تغییر نرخ ارز

نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ اسفند ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸  و ۱۰ دقیقه با حضور بیش از دوسوم نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه بررسی گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور.

سازوکار تخفیف مالیاتی برای مودیان خوداظهار مشخص شد

 نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ل) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه با ۱۶۹ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند (ل) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه آمده است: در سال ۱۴۰۲، در تبصره (۷) ماده (۱۰۵) و تبصره ماده (۱۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم عبارت "بیست درصد(۲۰%)" جایگزین عبارت "ده درصد(۱۰%)" می شود.

مصوبه بهارستان برای عبور از خام فروشی

نمایندگان مجلس برای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان و جلوگیری از خام‌فروشی، صادرات محصولات معدنی، فلزی و غیرفلزی، نفتی، گازی و پتروشیمی را مشمول مالیات و عوارض صادراتی کردند.

چرا نماینده دولت به گونه‌ای صحبت می‌کند که واقعیت را مغلوب کند

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در واکنش به اظهارات نماینده دولت درخصوص کاهش درآمد ۴۲ هزار میلیارد تومانی قوه مجریه به دلیل یکی از مصوبات مجلس در لایحه بودجه سال آتی گفت: چنین صحبتی بارها مطرح شده که اساساً غلط و غیرکارشناسی است، زیرا تعیین سود بازرگانی مطابق قانون در اختیار دولت قرار دارد. چرا نماینده دولت به گونه‌ای صحبت می‌کند که واقعیت را مغلوب کند. چندین بار است که بحث هایی مطرح شده که دارای انعکاس رسانه ای است، اما از نظر ما اشکالی ندارد و به آن اعتراضی نمی کنیم؛ نمی گوییم بودجه ای که پارسال تصویب شد چطور از سوی دولت دور زده و کسری بودجه خارج از چارچوب قانون تامین شد!

خانه های لوکس و باغ ویلاها مشمول پرداخت مالیات شدند

نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند که خانه های لوکس و باغ ویلاهای مجاز با احتساب عرصه و عیان مشمول پرداخت مالیات شوند.

رسانه‌ها و مطبوعات از پرداخت مالیات در سال ۱۴۰۲ معاف شدند

نمایندگان مجلس با معافیت رسانه‌ها و مطبوعات از پرداخت مالیات در سال آینده موافقت کردند.
 

توافق مجلس و دولت برای ارائه لایحه جدید برای دائمی کردن برخی از قوانین

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده کرمان در خصوص اینکه مالیات بر خانه‌های لوکس نیازمند احکام دائمی است، از توافق مجلس و دولت برای ارائه لایحه جدید برای دائمی کردن برخی از قوانین خبر داد.
 

دولت موظف به پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی شد

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با جزء الحاقی به بند (د) تبصره ۱۹ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این جزء الحاقی به بند (د) تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ دولت موظف است به منظور تأدیه بدهی قطعی حسابرسی شده خود به سازمان تأمین اجتماعی حداقل هفتصدهزار میلیارد(۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از روش های تهاتر یا واگذاری سهام، واگذاری نفت خام و میعانات گازی و یا تضمین اصل سود اوراق مالی اسلامی منتشره سازمان مذکور با سررسید تا پنج سال اقدام نماید.  ‌‌‌‌‌‌‌

ارائه متمم بودجه در صورت افزایش درآمد دولت

 مجتبی رضاخواه در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، طی تذکری شفاهی گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز از زمانی که دولت لایحه را آورده میزان درآمدها نیز تغییر کرده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: نرخ ارز از سوی دولت ۲۳ هزار تومان پیش‌بینی شده و اکنون آنچه تصویب شده دو درصد کمتر از نرخ متوسط فروخته شود، تفاوت ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی تقریباً در درآمدهای دولت ایجاد شده است.  

وی ادامه داد: از طرفی در جلسه غیرعلنی در خصوص تدابیر دولت برای کاهش نرخ ارز صحبت شد تا تصمیم‌گیری صورت گیرد و مردم نیز انتظار دارند کاهش نرخ ارز را مشاهده کنند؛ در این میان چون افزایش نرخ ارز موجب افزایش درآمدهای دولت می‌شود، این شائبه پیش آمده که دولت خودش علاقه مند به افزایش نرخ ارز است.

پایان صحن علنی مجلس
 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱:۴۹ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی عصر امروز (چهار‌شنبه، ۱۰ اسفندماه) رأس ساعت۱۴:۰۰ با ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش هزینه ای برگزار می شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها