|
کدخبر: 287500

این خودرو ۱۴۰ میلیون گران شد

رشد قیمت خودروهای وارداتی در شرایطی در بازار رقم خورد که، مصوبه ورود خودروهای کارکرده و شماره‌گذاری خودروهای در حال تردد در مناطق آزاد در این هفته موجب شد تا دو دیدگاه در خصوص بازار خودرو شکل گیرد.

برخی معتقد بودند که قیمت وارداتی‌ها شکل کاهشی به خود خواهد گرفت، اما برخی دیگر معتقد بودند با توجه به رشد نرخ دلار قیمت خودروهای وارداتی با افزایشی هرچند اندک راهی بازار خواهند شد. اما با پایان هفته و ارزیابی بازار مشخص شد که خودروهای واردتی هم مانند داخلی‌ها تمایلی برای کاهشی شدن ندارند و با رشدی تا ۳۵۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند.

قیمت برخی از وارداتی در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.

اما خودروهای وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، آزرا مدل ۲۰۱۹ در هفته جاری با رنگ مشکی و با کارکرد ۴۷ هزار کیلومتر با قیمتی در حدود چهار میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان در بازار معامله شد و رشدی ۱۵۰ میلیونی داشت.

 از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به رنوتالیمسان مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد ۴۵ هزار کیلومتر در بازار با قیمت سه میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش شد و رشدی ۱۴۰ میلیونی را تجربه کرد.

اما النترا مدل ۲۰۱۸ صفر کیلومتر رنگ سفید که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، در این هفته در بازار با قیمت سه میلیارد و ۷۰میلیون معامله شد و رشدی ۲۰ میلیون تومانی داشت.

 از سوی دیگر میتسوبیشی اوتلندر با کارکرد ۱۲ هزار تا نیز در این هفته با قیمت سه میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در بازار معامله شد که بیشترین رشد قیمت در بازار را داشت و نسبت به هفته گذشت ۳۵۰ میلیون تومان افزایش را ثبت کرده است.

اما توسان IX۳۵‌ مدل ۲۰۱۸ بدون کارکرد نیز امروز با قیمت چهار میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و رشدی ۳۰ میلیونی داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که هیوندا سانتافه نیز در این هفته با رنگ مشکی رشدی ۱۰ میلیون تومانی داشت و چهار میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

 

وارداتی 27

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها