|
کدخبر: 283896 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس در انتظار متن نهایی بودجه / کدام خودروها هفته آینده عرضه می شوند؟

بورس در هفته دوم دی ماه روندی نزولی داشت اما کارشناسان بازار به شروع آغاز هفته امیدوار هستند. در این گزارش روند کلی بورس به همراه لیست عرضه انواع خودرو در هفته آینده عنوان شده است.

اقتصاد بورس در انتظار متن نهایی بودجه / کدام خودروها هفته آینده عرضه می شوند؟

بورس در هفته گذشته شروع ناامید کننده‌ای داشت، به صورتی که با ریزش ۵۶۸۱۷ واحدی از کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ بیشتر فاصله گرفت. نقشه قرمز بازار در آغاز هفته گویای یک بازار تماما ریزشی بود و کارشناسان معتقد بودند که بورس به تغییر رئیس کل بانک مرکزی و کاهش قیمت دلار واکنش نشان داده است. یکشنبه نیز شاخص کل به ریزش سنگین خود ادامه داد و با سقوط ۲۶۱۱۹ واحدی به کار خود پایان داد. اما دوشنبه ورق بورس برگشت و با صعود ۲۸۹۰۹ واحدی در کانال ۱ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۷۵ واحدی آرام گرفت. سه‌شنبه شاخص کل سقوطی نسبی را تجربه کرد اما با این حال نمادهای خودرویی در بازار صعودی به ثبت رسیدند و در نهایت دفتر بورس در پایان هفته نیز قرمز بسته شد. شاخص کل در آخرین روز هفته با ریزش ۱۲۱۹۶ واحدی به کار خود خاتمه داد.

خرید اوراق دولتی ارز مرز صفر عبور کرد

وضعیت خرید اوراق بدهی دولتی در هفته اول دی ماه سال جاری، در بازار اولیه صفر ثبت شد. برهمین اساس در بازار اولیه اوراق بدهی دولتی با توجه به هفته اول دی ماه، برای چهارمین بار معاملات اوراق در این بازار صفر بوده است اما در هفته منتهی به ۱۳ دی ماه سطح فروش اوراق از صفر عبور کرده و وضعیت مناسب‌تری را ارائه داده است. طی این هفته، طبق عملکرد بانک مرکزی سطح خرید اوراق بدهی برابر با هزار و ۱۰ میلیارد تومان مشاهده می‌شود.

صندوق توسعه ملی در بورس تهران فعال شد

محمدجواد دانش معاون صندوق توسعه ملی از از خرید ۲ هزار میلیارد تومان سهام در سال جاری خبر داد. در ادامه این خبر عنوان شد که ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در حوزه‌ی انرژی و معادن است. همچنین قرار است تا سطح ۸۰ میلیارد دلار در طی ۱۰ سال، سرمایه‌گذاری در بخش بالادست انرژی انجام شود. هرچه قدر در صنایع بالادست نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنیم، ۴۰ درصد ماحصل مشمول درآمدهای اختصاصی صندوق توسعه ملی است.

برنامه عرضه خودرو در بورس کالا

یکشنبه ۱۸ دی: ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید، ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید، ۲۰۰۰ دستگاه تارا دستی سفید و ۴۰۰۰ دستگاه شاهین سفید. سه شنبه ۲۰ دی: ۵۰۰ دستگاه کارا دو کابین. چهارشنبه ۲۱ دی: ۷۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره مشکی

ایران خودرو تارا دستی را ۲۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۷ دستی را ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک را ۲۸۰ میلیون تومان عرضه می‌کند. همچنین سایپا قرار است خودرو شاهین را با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان روی تابلو ببرد. همن موتور نیز کارا دو کابین را ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و فیدلیتی ۷ نفره را ۷۷۲ میلیون تومان عرضه خواهد کرد.

پیش بینی وضعیت بورس در شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱

نهایی شدن متن لایحه بودجه تاثیر فراوانی بر وضعیت بازار بورس خواهد داشت. پیش بینی می‌شود افزایش هرچند کم نرخ تسعیر ارز پالس مثبتی برای معامله کنندگان داشته باشد. با این حال نمی‌توان کتمان کرد که با کاهش نسبی قیمت دلار، قدرت خریداران بازار سهام با کاهش نسبی روبرو شده است. در مجموع فعالان بازار سرمایه شرایط معاملاتی متعادلی را میان عرضه و تقاضا ارزیابی می‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها