|
کدخبر: 279607

تحلیل رفتار نهنگ ها در بازار کریپتوکارنسی چگونه است؟

اقتصاد تحلیل رفتار نهنگ ها در بازار کریپتوکارنسی چگونه است؟

نهنگ‌ها مهمترین افراد تأثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال هستند و تصمیمات آنها بر روند بازار تأثیر بسزایی دارد. با ردیابی نهنگ می‌توان تا حد امکان از نظر فنی هوشیار بود و در زمان مناسب و در سریع‌ترین حالت ممکن اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند. برای تحلیل رفتار نهنگ‌ها در بازار کریپتوکارنسی نیاز به شناخت نهنگ‌های کریپتو داریم؛ سپس باید بررسی کنیم که چطور رفتار آنها را ردیابی کنیم و از چه ابزارهایی استفاده کنیم. با ما همراه باشید.

نهنگ‌های کریپتو چیست؟

افراد ثروتمندی که اقدام به خرید ارز دیجیتال خاصی در مقدار عظیمی کرده‌اند، نهنگ‌های کریپتو هستند. این نهنگ‌های ارز دیجیتال می‌توانند با خرید و فروش ارز دیجیتال بر روی قیمت ارز دیجیتال مذکور تأثیر بگذارند. درک رفتارهای این نهنگ‌ها به سرمایه گذاران فعال و صاحبان صرافی ارز دیجیتال کمک می‌کند تا تحلیل دقیق‌تری برای کسب ثروت از نوسانات ارز دیجیتال داشته باشند.

نهنگ‌های ارز دیجیتال چه ماهیت دارند؟

نهنگ‌های ارز دیجیتال می‌توانند شخص‌های حقیقی یا حقوقی باشند که اغلب آنها مالک بیش از ۱۰ درصد ارزهای دیجیتال در یک ارز بخصوص هستند. به عنوان مثال، MicroStrategy نزدیک به ۱۳۰,۰۰۰ بیت کوین (BTC) را در اختیار دارد و می‌تواند با مشارکت در بازار و یک خرید و فروش ارز دیجیتال به سادگی قیمت بیت کوین را به قیمت دلخواه خود نزدیک کند. بنابراین، ردیابی عملکرد نهنگ‌های کریپتو، بینش‌های به‌موقع را در مورد حرکت قیمت دارایی‌های کریپتو فراهم می‌کند. ردیابی نهنگ‌ها نه تنها برای کاربران و سرمایه گذاران مفید است، بلکه این اطلاعات اگر در اختیار یک صرافی ارز دیجیتال قرار بگیرد در کنار یک استراتژی حرفه‌ای و منحصر به فرد می‌تواند صرافی آنلاین ارز دیجیتال را به مرور زمان تبدیل به یک نهنگ کند.

در خرید و فروش ارز دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، همه تراکنش‌ها به صورت زنجیره‌ای هستند. بنابراین با توجه به شفافیت بلاک‌چین، یافتن کیف پول‌هایی که ارز بالایی دارند بسیار ساده خواهد بود. کیف پول‌هایی که خرید ارز دیجیتال یا فروش آن را در رقم‌های بالایی انجام داده‌اند متعلق به نهنگ هاست.

ردیابی نهنگ کریپتو چگونه است؟

بازار-کریپتوکارنسی-2

راه حل‌های اختصاصی برای ردیابی نهنگ‌های کریپتو وجود دارد. این راه حل‌ها می‌تواند به تجزیه و تحلیل‌هایی منجر شود تا کاربران را برای خرید ارز دیجیتال راهنمایی کند. همچنین در برخی موارد می‌تواند تصمیمات سرمایه گذاران را برای خرید و فروش ارز دیجیتال تغییر دهد.

معامله گران، سرمایه گذاران و صاحبان صرافی آنلاین ارز دیجیتال به طور مداوم میزان خرید و فروش ارز دیجیتال را زیر نظر دارند. هنگامی که یک ارز دیجیتال در مقادیر عظیمی از یک صرافی ارز دیجیتال به یک کیف پول شخصی منتقل می‌شود، تا زمانی که فروش ارز دیجیتال مورد نظر از آن صرافی آنلاین ارز دیجیتال اتفاق نیفتاده، قیمت بالا خواهد رفت. چرا که میزان ارز دیجیتال موجود در شبکه کم شده است. برعکس، اگر ارزهای دیجیتال از مبادلات به شبکه‌ها سرازیر شوند، میزان کوین‌های داخل شبکه افزایش پیدا می‌کند در نتیجه افزایش قیمت رخ خواهد داد.

رابطه نهنگ‌ها و عرضه و تقاضا

وقتی که در یک صرافی ارز دیجیتال اقدام به خرید ارز دیجیتال بسیار بالاست، در اصل عرض کاهش پیدا کرده و در نتیجه قیمت را افزایش می‌دهند. گاهی یک نهنگ می‌تواند با خرید ارز دیجیتال از یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال، حجم عظیمی از رمز ارزهای موجود در شبکه را به کیف پول خود منتقل کند. این امر می‌تواند قیمت ارز دیجیتال را در طول مدت زمان کوتاهی بسیار بالا ببرد. کاربران می‌توانند با مشاهده آدرس کیف پول یک تراکنش بزرگ خرید و فروش ارز دیجیتال حضور یک نهنگ را در شبکه تشخیص دهند. سپس با بررسی منظم آدرس کیف پول‌های مذکور و اقدامات آن برای خرید ارز دیجیتال یا فروش آن، می‌توانند حرکت نهنگ‌ها را مشاهده کنند.

ابزارهای ردیابی نهنگ کریپتو برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

کاربران، سرمایه گذاران و صاحبان صرافی ارز دیجیتال به کمک ابزارهای ردیابی می‌توانند کیف پول‌های نهنگ‌ها را شناسایی کرده و آنها را در خرید و فروش ارز دیجیتال دنبال کنند. همچنین استفاده از این ابزارها تمام فرآیند ردیابی را تسهیل می‌کند. اکثر نهنگ‌ها بیش از یک ارز دیجیتال را در سبد خود نگهداری می‌کنند. برای اطلاع از اقدامات خرید ارز دیجیتال یا فروش آن، باید چندین کیف پول را شناسایی و ردیابی کنید. ابزارهای تحلیل زنجیره‌ای این قابلیت را ارائه می‌دهند.

ابزارهای ردیابی نهنگ‌ها به چه چیزی توجه دارند؟

ابزارهای ردیابی بلاک‌چین را اسکن می‌کنند. هنگامی که یک تراکنش توسط یک کیف پول نهنگ انجام می‌شود، زمان واقعی خرید ارز دیجیتال یا فروش آن شناسایی کرده و به کاربر اطلاع می‌دهند. این ابزارها همچنین می‌توانند به شناسایی تراکنش‌های خاص کمک کنند، در نتیجه کاربران، صاحبان صرافی آنلاین ارز دیجیتال و تمام سرمایه گذاران می‌توانند نهنگ‌ها را در آن اکوسیستم کشف کنند.

ابزارهای رایج ردیابی نهنگ کریپتو چیست؟

ابزارهای ردیابی نهنگ مانند Whale Watchers، Whale Bot Alerts می‌توانند به سرمایه گذاران کمک کنند تا اقدامات نهنگ را شناسایی کرده و تصمیمات سریع و به موقع در مورد خرید ارز دیجیتال یا فروش آن بگیرند. ابزارهای ردیابی نهنگ با قابلیت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. برخی می‌توانند فقط یک پنجره ساده در بالای یک بلاک چین باشند. در حالی که برخی دیگر دارای قابلیت‌های تجزیه و تحلیل و نمودارگیری در چندین بلاک چین هستند. برخی فقط ردیابی نهنگ‌های کریپتو را انجام می‌دهند. در حالی که برخی دیگر ردیابی نهنگ NFT را نیز ارائه می‌دهند.

برخی از ابزارهای کلیدی برای ردیابی نهنگ‌ها عبارتند از: Whale Watchers، Whale Bot Alerts، Whale map، Whale alerts، Clank App و Coincarp. جدا از این موارد، ابزارهایی مانند Etherscan و Solscan در بلاک چین‌های مربوطه خود قرار دارند تا عملکردهای ردیابی نهنگ را ارائه دهند.

نوشته شده با توجه به مقاله : تحلیل رفتار نهنگ ها در خرید و فروش ارز دیجیتال چگونه است؟

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها