|
کدخبر: 279272

این افراد دوباره مشمول یارانه شدند

براساس اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مجموع ۵میلیون و ۹۳۰هزار نفری که یارانه آنها در اردیبهشت قطع شده بود، ۳میلیون نفر مجدداً مشمول یارانه شدند.

 ۳میلیون نفر مجدداً مشمول یارانه نقدی شدند. با توجه به اطلاعات ارائه‌شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها کل افراد ثبت‌نام‌شده تا ابتدای آبان ۱۴۰۱ برابر با ۲۶۵۰۰۰۰ نفر هستند. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، از بین این افراد ۱۶۵۰۰۰۰ نفر در دهک ۱ـ۹ درآمدی قرار گرفتند و مشمول پرداخت یارانه شدند.

همچنین یک میلیون نفر نیز در دهک ۱۰ درآمدی قرار گرفته‌اند و مشمول دریافت یارانه تشخیص داده نشده‌اند.

لازم به ذکر است که کل افراد محذوف اردیبهشت ۱۴۰۱، ۵۹۳۰۰۰۰ نفر بودند که از این تعداد ۴۳۰۰۰۰۰ نفر در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند. از این تعداد ۳۰۰۰۰۰۰ نفر در دهک‌های درآمدی ١ـ٩‌ شناخته شدند و مجدداً یارانه ایشان برقرار و معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

گفتنی است، یکی از معیارهای تعیین دهک‌بندی خانوارها که اخیراً مورد تأکید قرار گرفته است، دریافت سهمیه ۲۰۰۰دلاری است، به‌عبارت دیگر اگر فردی این سهمیه را دریافت کند، اطلاعات مربوط به آن تحت عنوان فعالیت اقتصادی فرد در سامانه رفاه ایرانیان ثبت خواهد شد و ممکن است دهک‌بندی افراد را دستخوش تغییر کند.

 

منبع: مشرق

ارسال نظر