|
کدخبر: 279153

قیمت تارا و سایر محصولات ایران خودرو در روسیه

قیمت اولیه خودروهای ایران خودرو در روسیه مشخص شد. شروع فروش به طور آزمایشی برای نیمه اول سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

اقتصاد قیمت تارا و سایر محصولات ایران خودرو در روسیه

قیمت تقریبی خودروهای ایرانی در روسیه اعلام شد. ورود سدان‌های ارزان قیمت ایرانی ایران خودرو تارا و سایپا شاهین به بازار روسیه از چند ماه پیش مشخص شد. شروع فروش به طور آزمایشی برای نیمه اول سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است، اما تا کنون فقط می‌توان در مورد قیمت ها حدس زد. در گزارش وب‌سایت Rossiyskaya Gazeta حدود قیمتی خودروهای ایرانی مشخص شده است.

به گفته سرگئی تسیگانوف، مدیر پورتال خبری Drome، این ماشین‌های ایرانی از نظر فنی قدیمی هستند، اما خیلی هم ارزان نخواهند بود.

«به طور خاص قیمت چقدر خواهد بود، بستگی به مدل دارد. در هر صورت ارزان‌ترین خودروی ایرانی از لادا گرانتا ارزان‌تر نخواهد بود. چنین خودروهایی خریدار خود را پیدا خواهند کرد، زیرا اکنون کمبود خودروهای مقرون به صرفه در بازار وجود دارد.»

وی در عین حال خاطرنشان کرد: خودرو به خودی خود محصولی است که افراد کمی به آن نیاز دارند و تنها در صورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله موجودی تعهدات گارانتی، قطعات یدکی، در دسترس بودن جایگاه‌های خدمات و تامین پایدار همه موارد می تواند فروش خوبی داشته باشد.

در همین حال، الکسی توزوف، کارشناس مستقل صنعت حمل و نقل نظر متفاوتی دارد. او معتقد است که «ایرانی ها» تنها در صورت واقعی‌بودن قیمت‌ها می توانند در برابر خودروهای روسی، کره ای و چینی رقابتی باشند.

به گفته توزوف، ارزان‌ترین مدل‌های ایران مانند سمند، سورن، دنا و دنا پلاس از حدود ۷۵۰ هزار روبل قیمت (۴۴۷,۵ میلیون تومان) قیمت دارند. به اعتقاد وی، سدان تارا حدود ۱،۱۲۰،۰۰۰ روبل(۶۶۵,۳ میلیون تومان) ارزش گذاری خواهد شد، به این معنی که از نظر تئوری، نه تنها با کیا ریو و اشکودا رپید، بلکه با LADA Vesta داخلی نیز می‌تواند رقابت کند.

پیش از این قیمت تقریبی بیمه برای خودروهای ایرانی مشخص شده بود . به گفته یکی از شرکت‌های بیمه روسی، برای خودروهای ایران خودرو (IKCO) تارا و سایپا شاهین، بر اساس سیاست «بیمه اجباری وسیله نقلیه موتوری» ۵.۸ تا ۹۵.۴ هزار روبل هزینه دارد.

منبع: همشهری

ارسال نظر