|
کدخبر: 277272

پرداخت حق مسکن کارگران در دستور کار قرار گیرد

نماینده کارگران درباره اجرای حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی گفت: مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی باید از فروردین ماه اجرایی شود. کارفرمایان باید مابه التفاوت را پرداخت کنند.

اقتصاد پرداخت حق مسکن کارگران در دستور کار قرار گیرد

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار  با اشاره به ابلاغیه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی گفت:این مصوبه ۳۰ مهر ماه از سوی اداره کل روابط کار و جبران خدمت به استان ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مابه تفاوت این مصوبه باید از فروردین ماه به کارگران پرداخت شود.کارگران از ابتدای فروردین ماه هر ماه ۱۰۰ هزار تومان از کارفرما بابت عدم‌اجرای ناقص حق مسکن طلب دارند که اکنون با ابلاغ مصوبه باید پرداخت شود.

ابوی اظهار داشت: رقم حق مسکن چشمگیر نیست و حتی هزینه کارمزد مشاور املاک را هم برای کارگر پوشش نمی‌دهد و به‌عنوان یک کمک‌هزینه مطرح است. عمده تمرکز شورای‌عالی کار روی حقوق و معیشت است و ما هنوز از نقطه مطلوب برای کارگر که در وضع اقتصادی موجود یک زندگی آبرومندانه و در رفاه داشته باشد، فاصله داریم.اما با افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ امید به کار در کارگران افزایش یافت و ماندگاری آنها در مشاغل زیاد شد.

متن ابلاغیه اداره کل روابط کار و جبران خدمت به شرح زیر است:«با عنایت به مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مورخ ۱۴۰۱/۷/۲۰، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار که از ابتدای فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ ماهانه مبلغ ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال (شش میلیون و پانصد هزار ریال) تعیین شده است، به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر