|
کدخبر: 276922

این خودرو آسفالت را رنده می‌کند! / آشنایی با فرار از زندان دوج

جدیدترین محصول هنسی جیل‌بریک (Jailbreak: فرار از زندان) نام دارد. این خودروی تیونینگ شده با قدرت هزار اسب بخار، یک دوج چلنجر SRT هل‌کت است.

اقتصاد این خودرو آسفالت را رنده می‌کند! / آشنایی با فرار از زندان دوج

طی سال‌های اخیر، توانایی مهندسان هنسی در تقویت پیشرانه‌ی سوپرشارژ امریکایی، با تولید خودروهایی بسیار قدرتمند ثابت شد. در تازه‌ترین مدل، پیشرانه‌ی ۶/۲ لیتری V8 هل‌کت، با قدرت ۸۰۷ اسب بخار و گشتاور ۹۷۲ نیوتن‌متر، به ۱۰۰۰ اسب بخار و ۱۲۸۵ نیوتن‌متر ارتقا یافته است.

پیشتر، نام‌گذاری‌های خاص در تولیدات هنسی وجود داشت. مثلا شورولت کامارو هنسی، اگزرسیست (جن‌گیر) نام گرفت و نسخه‌های تیونینگ‌شده از فورد برانکو یا F-150 به نام ولوسی رپتور عرضه شدند. حالا برای دوج چلنجر SRT هنسی، نام جیل‌بریک انتخاب شده است.

ظاهرا برای چلنجر هنسی، فقط پیشرانه و تجهیزات مرتبط با آن، شامل سیستم سوخت‌رسان، خنک‌کننده و هدایت هوا در پکیج HPE1000  تغییر داده شده؛ اما جعبه‌دنده و اجزای کلی بدنه، مشابه نسخه‌ی اصلی هستند. با این شرایط، ساختار دیفرانسیل عقب و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دوج که سال ۲۰۱۷ روی چلنجر نصب شد، در مدل هنسی هم وجود دارد. از سویی دیگر، تایرهای چهارفصل پیرلی به خریدار این خودروی خاص، داده می‌شود تا چسبندگی بیشتر فراهم شود.

چهار سال قبل هم، دوج چلنجر رِدآی و دیمون تیونینگ هنسی به قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار رسیده بودند. پکیج HPE1000  هنسی با قیمتی حدود ۳۰ هزار دلار برای چلنجر، محصول جدیدی نیست اما نام تجاری جیل‌بریک، به تازگی معرفی شده و احتمالا برای انواع تولیدات دوج، در آینده استفاده خواهد شد. ممکن است به‌زودی، چارجر و دورانگو جیل‌بریک نیز توسط هنسی، عرضه می‌شوند.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها