|
کدخبر: 276612

جدیدترین قیمت‌ها از بازار طلا و سکه+ جزئیات

لیست قیمت امروز سکه و طلا منتشر شد.

اقتصاد جدیدترین قیمت‌ها از بازار طلا و سکه+ جزئیات

اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه و طلا در بازار امروز ۱۴۰۱/۷/۲۵ را به شرح ذیل اعلام کرد:

سکه امامی امروز با  قیمت ۱۵۰/۲۵۰/۰۰۰ریال به فروش رسید . این قیمت در مقایسه با روز گذشته۲۰۰/۰۰۰ ریال کاهش داشته است

نیم سکه نیز در بازار امروز به قیمت ۸۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال و بدون تغییر نسبت به روز گذشته به فروش رسید .

ربع سکه در بازار امروز با قیمت۵۲/۳۰۰/۰۰۰ ریال و با ۱۰۰/۰۰۰ ریال افزایش معامله شد و سکه گرمی نیز در بازار در محدوده۳۰/۶۰۰/۰۰۰ ریال و بدون تغییر نسبت به روز گذشته به فروش رسید.

گفتنی است در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۳/۵۶۳/۰۰۰ ریال، طلای ۲۴ عیار با قیمت۱۸/۰۷۸/۰۰۰ ریال و هر مثقال طلا با قیمت ۵۸/۷۲۰/۰۰۰ریال به فروش رفت.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه

مانند هر کالای دیگری، قیمت طلا با سازوکار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. عرضه طلا تقریبا عدد ثابتی است و سالانه حدود ۲۵۰۰ تن طلا از معادن خارج می‌شود. بنابراین در تحلیل قیمت طلا، معمولا سمت عرضه نادیده گرفته شده و به عوامل موثر بر تقاضا توجه می‌شود. با توجه به پایان ماه محرم و صفر و آغاز مراسم‌‌های ازدواج شاهد افزایش تقاضا برای طلا و سکه هستیم.

پیش بینی بلندمدت قیمت طلا و سکه چطور است؟

این روزها به دلیل سرمایه‌گذاری گسترده روی طلا و سکه، روند قیمت این فلز گرانبها حائز اهمیت است. سوالاتی از قبیل؛ آیا طلا ارزان می شود؟ قیمت طلا روبه افزایش است یا کاهش؟ جدیدترین پیش بینی قیمت طلا چیست؟ پیش بینی قیمت طلا در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ چطور است؟ همگی در دغدغه روز مردم محسوب می‌شود. برای پاسخ به این پرسش‌ها می‌توان گفت مهمترین فاکتورهای اثرگذار بر قیمت طلا عبارتند از: نوسانات قیمت دلار، قیمت انس جهانی، هزینه و سختی استخراج طلا، سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو، بحران های سیاسی و ... است. با توجه به روند کاهشی قیمت طلا و سکه باید دید این رویه تا کجا ادامه خواهد داشت.

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها