|
کدخبر: 276506

جزئیات واریز معوقات افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

شورای عالی کار باید در خصوص حقوق و دستمزد سال آینده بازنشستگان با آنالیز دقیق تورم و افزایش قیمت تصمیم گیری کند تا معیشت و زندگی روزمره این قشر با مشکلات جدی‌تری مواجه نشود.

اقتصاد جزئیات واریز معوقات افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

علیرضا امیری، عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کشور اظهار کرد: معوقات پنج ماهه افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان مهمترین مطالبه جامعه بازنشستگی کشور است که طی پیگیری‌هایی که از طریق وزارت کار و کمیسیون اجتماعی مجلس صورت گرفته است، مقرر شده که از آبان‌ماه این معوقات پرداخت شود.

او مشکلات مالی و نقدینگی سازمان تامین اجتماعی را دلیل معوقات بیان کرد و افزود: کسری ماهانه حدود ۹ هزار میلیارد تومان بودجه سازمان تامین اجتماعی مانعی در برابر پرداخت معوقات است، اما این سازمان متعهد شده از محل فروش اموال و کمک دولت از محل ۹۰ هزار میلیارد تومان مصوبه مجلس شورای اسلامی مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان بابت معوقات و بدهی مراکز درمانی طرف قرار دارد سازمان را از آبان ماه امسال پرداخت کند و تا پایان سال هیچ معوقه‌ای باقی نماند.

رییس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی استان مرکزی در ادامه گفت: پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از دیگر مطالبات جامعه بازنشستگی است.

وی افزود: شورای عالی کار باید در خصوص حقوق و دستمزد سال آینده بازنشستگان با آنالیز دقیق تورم و افزایش قیمت تصمیم گیری کند تا معیشت و زندگی روزمره این قشر با مشکلات جدی‌تری مواجه نشود.

امیری تصریح کرد: جامعه بازنشستگی به عنوان پیشکسوتان عرصه کار و تولید به دلیل مشکلات اقتصادی در اداره زندگی روزمره ناتوان هستند و از دولت و مجلس توقع چاره‌اندیشی برای برطرف شدن آن دارند.

وی در خصوص درمان بازنشستگان نیز گفت: شرایط سنی بازنشستگان و امراض گوناگون شغلی که در آنها بجامانده است می‌طلبد تا از خدمات درمانی مناسب‌تری برخوردار شوند. با توجه به میزان مستمری ناچیز دریافتی به نسبت تورم و نیز افزایش هزینه‌های درمان، جامعه بازنشستگی در معالجه بیماری‌هایی که بر اثر کهولت سن با آن مواجه می‌شوند، درمانده‌اند و بیمه‌های مکمل درمان نیز پاسخگوی هزینه های درمان بیماری نیست.

 

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها