|
کدخبر: 276072

کارکنان غیردولتی هم منتظر افزایش حقوق باشند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری با هر نوع قرادادی افزایش پیدا می‌کند. این افزایش تنها برای نیروهای رسمی دولت نیست.

اقتصاد کارکنان غیردولتی هم منتظر افزایش حقوق باشند

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری ارائه داد.

به نقل از مهر، مهدی طغیانی درباره لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: دولت در این لایحه متناسب با شرایط بودجه‌ای خود پیش بینی کرده است که حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری مقداری افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری به صورت عددی در این لایحه نیامده است، چرا که پایه‌های حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان متنوع و متفاوت از یکدیگر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این لایحه، کارکنان دولت و بازنشستگان با هر نوع قراردادی مشمول افزایش حقوق می‌شوند و این افزایش حقوق فقط برای نیروهای رسمی دولت نیست.

وی ادامه داد: پیشنهاد دولت آن است که علاوه بر افزایش حقوق، افزایش حق عائله‌مندی هم در نظر گرفته شود و مبلغی به ازای هر فرزند برای حقوق‌بگیران دولت در نظر گرفته شود.

طغیانی گفت: بر اساس قوانینی چون قانون جوانی جمعیت، ضرایب حق اولاد کارکنان دولت در این لایحه در نظر گرفته می‌شود و افرادی که پرجمعیت‌تر هستند، ضرایب حقوقی آنان بیشتر می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این افزایش حقوق شامل حقوق‌بگیران مجرد یا کسانی هم که فرزند ندارند، می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر دوفوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در صحن مجلس تصویب شده است. این لایحه باید در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی شود، سپس در دستورکار صحن مجلس قرار می‌گیرد و در صورت تصویب این لایحه در مجلس و تأیید شورای نگهبان، این افزایش حقوق‌ها اعمال می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر