|
کدخبر: 275946

افزایش مجدد حقوق بازنشستگان و کارمندان در راه است؟

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم لایحه افزایش دوباره حقوق کارمندان و بازنشستگان را به مجلس پیشنهاد داده است که از این لایحه حمایت می‌کنیم.

اقتصاد افزایش مجدد حقوق بازنشستگان و کارمندان در راه است؟

 محمد خدابخشی، لایحـه دولت برای متناسـب سـازی حقـوق کارمندان و بازنشستگان، اظهار داشت: امسال برای دومین بار است که دولت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را پیشنهاد داده که در راستای بهبود وضعیت معیشت این قشر است.

وی افزود: با توجه ‌به تورم و در راستای متناسب‌سازی حقوق‌ها این افزایش حقوق از سوی مجلس مورد حمایت قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اگر دولت توان ‌افزایش بیشتر حقوق‌ها را داشت، به‌طورقطع پیشنهاد می‌داد، گفت: دولت سیزدهم میزان درصد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را به گونه‌ای پیشنهاد داده که قدرت پرداخت داشته باشد.

خدابخشی بیان کرد: نمایندگان از لایحه پیشنهادی دولت حمایت خواهند کرد.

 دولت سیزدهم در حالی در اقدامی کم‌سابقه و در اواسط سال برای افزایش دوباره حقوق کارمندان و بازنشستگان اقدام کرده است که در حدود یک سال و دو ماه گذشته به انحاء مختلف توانمندسازی مالی اقشار مختلف را در کانون توجه قرار داده، بدون اینکه استقراضی کرده یا خلق پولی انجام داده باشد.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که با توجه به دغدغه آیت‌الله ابراهیم رئیسی درباره معیشت کارمندان و بازنشستگان کشور، دولت سیزدهم در لایحه‌ای به مجلس پیشنهاد داده که افزایش جدیدی در حقوق‌ها لحاظ شود که در صورت تصویب از ابتدای شهریور در حقوق کارمندان و بازنشستگان اعمال خواهد شد.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها