|
کدخبر: 273859

آمار جدید افراد احراز هویت شده در بورس

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از احراز هویت ۱۴۹ هزار نفر در این سامانه حکایت دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی در بازه زمانی یک ماهه مرداد سال جاری، تعداد ۱۷۷ هزار و ۴۵۰ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۱۴۹ هزار سهامدار در این ماه به ۱۴۹ هزار و ۷۴۱ مورد رسیده است.

خردادماه بیشترین احراز هویت در سال ۱۴۰۱

بر اساس گزارش مدیریت راهبری سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام، در تیر ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه سجام، ۲۳۰ هزار و ۹۴۰ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۱۸۸ هزار و ۹۳۴ مورد، در خرداد ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه سجام، ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۴۹۲ هزار و ۲۲۸ مورد، در اردیبهشت ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه سجام، ۳۵۱ هزار و ۶۱۶ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۲۳۲ هزار و ۱۸۵ مورد و در فرودین ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه سجام، ۱۵۸ هزار و ۲۷۰ و تعداد احراز هویت شده‌ها ۱۳۰ هزار و ۷۰۴ مورد بوده است.

بررسی آمارها نشان می دهد تعداد افراد احراز هویت شده در سامانه سجام در از خردادماه سال جاری روندی کاهشی به خود گرفته و در تیرماه نیز این روند ادامه داشته است.

پنج استان پیشتاز در ثبت نام در سجام

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه سجام در مرداد ۱۴۰۱ به تفکیک هر استان نشان می دهد ۵ استان، تهران با ۳۷ هزار و ۳۵۸ مورد، اصفهان با ۱۳ هزار و ۵۶ مورد، خوزستان با ۱۰ هزار و ۳۱۵ مورد، فارس با ۹ هزار و ۶۴۲ مورد و آذربایجان شرقی با ۸ هزار و ۵۹۵ مورد، در صدر بیشترین ثبت نام کنندگان در کل ایران قرار دارند.

 ۵ استان با کم ترین ثبت نام در سجام

از سوی دیگر، بر اساس آمارهای منتشر شده در این دوره زمانی، ۵ استان سمنان با ۹۷۹ مورد، یزد با ۹۸۳ مورد، کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار و ۲۲۶ مورد، چهارمحال و بختیاری با یک هزار و ۲۳۸ مورد و بوشهر با یک هزار و ۳۹۳ مورد، در انتهای فهرست ثبت نام کنندگان سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

سامانه سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

منبع: فارس

ارسال نظر