|
کدخبر: 273782

اقدامی مهم برای رفع بیکاری در روستاها/ پرداخت تسهیلات به طرح های روستایی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید حمایت از صندوق خرد محلی را به عنوان زنجیره تولید روستا خواند و گفت: صندوق کارآفرینی امیدحدود ۷۰۰۰میلیارد تومان به طرح های اشتغال روستایی و مناطق محروم تسهیلات پرداخت کرده است.

اشتغال در روستاها از آن جهت اهمیت دارد که میزان بیکاری در روستاها بالاست و از سوی دیگر ظرفیت ایجاد اشتغال در روستاها زیاد است و با برنامه ریزی و سرمایه گذاری اندک می توان ایجاد اشتغال کرد.

روستاها به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کلان و بسترساز رشد تولید کشور هستند، مطعناً پیشرفت و توسعه یک ناحیه روستایی باید در چارچوب کلی سیاست  های ملی طراحی گردد. چراکه این مسئله نشانگر پیوستگی توسعه روستایی و توسعه ملی است. عدم توجه به فضاهای روستایی ، بی توجهی به توان و امکانات تولیدی نواحی روستایی و نیروی انسانی پرتوان روستا از مشکلات اساسی در دستیابی به توسعه روستایی است.

صندوق کارآفرینی امید یکی از بخش هایی است که توسعه روستا را دردستور کار خود دارد،نعمت الله رضایی ،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت‌ وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره میزان تسهیلات اشتغال می گوید:از ابتدای سال حدود ۳هزا رو ۴۵۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است گفت: حدود ۷۰هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در این مدت ایجاد شده است.

رضایی اظهار داشت:برنامه های صندوق همسو با شعار سال پیش می رود,با توجه به شعار سال, اقدام مشترکی را با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری آغاز کرده ایم, در این طرح مقرر شده است که ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع به طرح های دانش بنیان اختصاص یابد. در طرح های دانش بنیان, تمام طرح ها راستی آزمایی می شوند, که در حال برنامه ریزی برای اجرای برنامه ای تحت عنوان رویداد مدار هستیم که از هفته آینده اجرایی می شود.

رضایی با اشاره به اینکه حمایت از صندوق های خرد و محلی در صندوق کار است گفت: بیش از ۱۰هزار صندوق درسال جاری یا توسعه می یابد؛ یا مورد حمایت قرار می گیرند, این صندوق ها کمک کننده زنجیره تولید فعالیت های روستاها هستند.یعنی سبدی از فعالیت ها وجود دارد که مورد حمایت صندوق هستند.

وی همچنین از پرداخت۵۵ هزار فقره تسهیلات اشتغال به ارزش ۷۰۰۰میلیارد تومان به طرح های اشتغال روستایی و مناطق محروم خبر داد و گفت:متوسط سرانه ایجاد اشتغال ۱۳۵ میلیون تومان است. اهمیت اشتغال در روستاها در این است که سهم بخش‌های اقتصادی در روستا تقریباً برابر سهم اشتغال است و عمده نرخ بیکاری جامعه روستایی کمتر از نرخ بیکاری شهری و متوسط کشور است.

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به بودجه تعیین شده برای طرح‌های گردشگری اشاره کرد و چنین گفت: طرح‌های گردشگری که به این صندوق معرفی شده، ۳۳۰میلیارد تومان است که ۸۰میلیارد تومان آن مصوب و ۱۸میلیارد تومان اختصاص داده شد. با توجه به اینکه فرصت زیادی نداریم باید زودتر منابع را اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید در حوزه گردشگری و بوم‌گردی فعالیت خود را ادامه می‌دهد. در سال جدید روی کریدور گردشگری کار خواهیم کرد و گردشگری دریایی نیز در دستور کار ما قرار دارد، از طرح‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استقبال می‌کنیم و آماده همکاری با این وزارتخانه‌ هستیم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها