|
کدخبر: 273452

جزئیات جدید درباره عرضه املاک در بورس کالا

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: فروش املاک از طریق بورس کالا به قدری شفاف است که ظرف مدت ۳ ماه به انتقال سند می‌رسیم.

حسن محمد حسن زاده با اشاره به نخستین عرضه املاک شهرداری در بورس کالا در ۲۳ شهریور، گفت: اگر این عرضه با موفقیت انجام شود، علاوه بر آنکه کشف قیمت املاک به شیوه مطلوب اتفاق می‌افتد برای پیمانکاران نیز یک اعتماد سازی جهت ادامه همکاری با شهرداری ایجاد می‌شود؛ لذا مهم است که تمامی اقدام‌هایی که موجب خلل در معامله می‌شود را احصا کرده و پیش از عرضه، حل و فصل کنیم.

حسن زاده با تاکید بر حضور فعال پیمانکاران در بورس کالا جهت تهاتر مطالبات خود با املاک شهرداری تصریح کرد: برای تشویق پیمانکاران جهت شرکت در این عرضه ها، باید شرایط تسهیل کننده‌ای ایجاد کنیم که از جمله آن تجمیع حواله‌های قطعی یک پیمانکار از چندین منطقه را در دستور کار قرار داده ایم؛ از طرفی برای عرضه بیشتر املاک شهرداری خصوصا املاک ریزدانه که عمدتا در مناطق کم برخوردار واقع شده اند و قدرت خرید پیمانکاران خرد را افزایش می‌دهد باید تمامی مناطق نسبت به شناسایی و عرضه بیشتر املاک در بورس کالا، اقدام‌های لازم را انجام دهند که بر همین اساس مناطقی که املاکشان در بورس کالا عرضه و فروخته می‌شود، درصدی از مبلغ فروش، به عنوان تخصیص برای تسویه پیمانکارانشان به مناطق تزریق می‌شود.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات در خصوص نوع حواله‌های مورد پذیرش در بورس کالا اظهار کرد: تنها مطالبات قطعی ثبت شده در سامانه فاینانس تا تاریخ قبل از نخستین عرضه ملک که از سوی اداره کل امور مالی و اموال تبدیل به حواله قطعی شده است، می‌تواند برای تهاتر بدهی پیمانکاران در بورس کالا مورد پذیرش قرار بگیرد.

وی در خصوص قیمت گذاری املاکی که در بورس کالا عرضه می‌شوند توضیح داد: قیمت گذاری در بورس کالا و مزایده همواره یک سطح پایین‌تر از قیمت واقعی است تا شرایط رقابتی را ایجاد کند، امیدواریم تا با عرضه املاک در بورس کالا، ظرفیت کشف قیمت صحیح اتفاق بیافتد. پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی هم می‌توانند، تا قبل از روز عرضه با بازدید از املاک و بررسی قیمت منطقه ای، از قیمت واقعی ملک مطلع شوند.

حسن زاده همچنین بر شفافیت حداکثری فروش املاک بورس کالا تاکید کرده و گفت: فروش املاک از طریق بورس کالا، ابزار مالی جدیدی است که شهرداری تهران از آن بهره می‌برد و این نوع از فروش، به قدری شفاف است که ظرف مدت ۳ ماه به انتقال سند می‌رسیم.

منبع: کالا خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها