|
کدخبر: 273400

هشدار/ احتمال آتش سوزی این خودروها

فورد و NHTSA اعلام کردند برخی نمونه‌های سومین نسل فورد اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور می‌بایست به نمایندگی‌های مجاز این خودروساز مراجعه کنند. تقریباً ۲۰۰ هزار دستگاه از این شاسی بلندها با ریسک آتش‌سوزی در داخل کابین مواجه هستند. دلیل این مشکل به قطعات معیوبی مربوط می‌شود که نزدیک سرنشین جلو نصب شده‌اند.

بر اساس اسناد منتشر شده توسط NHTSA، تعداد ۱۹۸۴۸۲ دستگاه فورد اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور که بین ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ تولید شده‌اند تحت تأثیر این فراخوان قرار می‌گیرند. motor1 می گوید از حدود ۲۰۰ هزار خودروی موردبحث بیش از ۱۶۳ هزار دستگاه نشان فورد را دارند و ۳۵ هزار دستگاه باقی مانده نیز ساخته لینکلن هستند. همان‌طور که گفته شد این شاسی بلندها با خطر آتش‌سوزی در کابین مواجه هستند. فورد فعلاً دلیل مشکل موردبحث را پیدا نکرده اما معتقد است ریشه آن به دمنده جلو در کابین مربوط می‌شود. این موتور در سمت سرنشین و پشت جعبه داشبورد قرار دارد.

بر اساس اظهارات ثبت شده مشتریانی که مشکل یاد شده را تجربه کرده‌اند، نشانه‌های این ریسک آتش سوزی شامل عدم کارکرد فن و همچنین استشمام یا مشاهده بوی سوختگی و دود از سمت ورودی‌های هوای داخل کابین هستند. فورد اکسپدیشن و لینکلن نویگیتورهای تحت تأثیر این مشکل با مراجعه به نمایندگی‌ها بازرسی خواهند شد تا موتور دمنده آن‌ها با نمونه جدید و بی‌نقصی تعویض شود. واضح است که این کار به‌صورت رایگان انجام خواهد شد. در اسناد این فراخوان آمده است:

اگر مشتری نشانه‌هایی همچون عدم کارکرد فن، صدای اضافی، بوی دود و سوختگی و… را مشاهده کند می‌بایست در اسرع وقت به نمایندگی مراجعه کرده و نمایندگی نیز قطعات جدیدی را نصب خواهد کرد.

این خودروساز آمریکایی اشاره‌ای به اینکه آیا گزارشی از حادثه یا جراحت ناشی از این مشکل را دریافت کرده نداشته اما به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی رخ داده باشد.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها