|
کدخبر: 273053

تقاضا در بازار متشکل ارزی ۵۰ درصد رشد کرد

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: به خاطر ایام اربعین حسینی (ع) افزایش ۵۰ درصدی تقاضا را در بازار متشکل ارزی داریم.

امیر هامونی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، در خصوص انتشار لحظه‌ای نرخ دلار و یورو به صورت توافقی اظهار کرد: بازار متشکل ارزی ایران بازار رسمی اعلام نرخ ارز در کشور است که به ابتکار بانک مرکزی از سه ماه گذشته برای کاهش التهاب بازار و ایجاد ثبات نسبی در بازار راه اندازی شد. در این سه ماه به صورت غیررسمی نرخ‌ها اعلام شده است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی افزود: معمولاً از طریق کانال‌های فضای مجازی این نرخ اعلام می‌شد که در حال حاضر از طریق وبسایت بازار متشکل ارزی این نرخ اعلام می‌شود که به ایجاد شفافیت در بازار قطعاً می‌تواند کمک کند.

هامونی تصریح کرد: متقاضیان ارز خدماتی به ویژه زوار اربعین حسینی (ع) می‌توانند در این روزها به راحتی از طریق مراجعه به وبسایت بازار متشکل ارزی ایران از نرخ‌های این بازار که کاملاً به صورت پویاست اطلاع پیدا کنند.

وی در خصوص فرایند این بازار گفت: این بازار دقیقاً شبیه بازار مبتنی بر فرایندهای عرضه و تقاضاست که در حال حاضر دامنه نوسان پنج درصد را دارد که روزانه نسبت به قیمت پایانی روز قبل نهایتاً حداکثر و حداقل ۵ درصد مثبت و منفی می‌شود.

هامونی ادامه داد: صادرکنندگان، ارز خود را که اسکناس است به بازار متشکل از طریق بانک‌ها یا صرافی‌های بازار عرضه می‌کنند و متقاضیان ارز خدماتی با مراجعه به آن ارز مسافری، دانشجویی، خدمات، گمرک و هزینه‌های حمل و نقل خود را به قیمت توافقی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی در خصوص عرضه ارز در صورت افزایش تقاضا گفت: در حال حاضر بازار به راحتی خود را مدیریت و تنظیم می‌کند که به خاطر ایام اربعین حسینی (ع) افزایش ۵۰ درصدی در تقاضا را داریم در همین روزها نرخی که امروز اتفاق افتاده حول و حوش ۲۸,۶۰۰ تومان کشف قیمت شده و توانسته معامله شود البته نرخ امروز است. این نرخ، نرخ پویایی است. به طور میانگین هر ۱۵ دقیقه نرخ‌هایی که معامله شده است از طریق وبسایت بازار متشکل ارز اعلام می‌شود که افراد با مراجعه به آن می‌توانند نرخ را مشاهده کنند.

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها