|
کدخبر: 272827

قیمت هر بند کاغذ بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه صحافان تهران اظهار کرد: علاوه بر گرانی های روزن افزون و افسار گسیخته ای که در خصوص کاغذ در کشور رخ داده، این رویه تاثیر مخربی بر تولیدات داخلی و در نهایت رونق اقتصادی گذاشته است.

اقتصاد قیمت هر بند کاغذ بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

جلیل غفاری، رئیس اتحادیه صحافان تهران با بیان مطلب فوق گفت: قیمت هر بند کاغذ امروز در بازار به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت در مقایسه با سال قبل که بین ۴۷۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان بود بیش از ۱۰۰ در صد افزایش قیمت داشته است؛ حال آنکه با سال قبل از این که بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بوده، تفاوت، فاحش و فاجعه بار دارد.

وی افزود: وقتی مواد اولیه کار صحاف افزایش داشته باشد بر تولید تاثیر می گذارد و محصول و خدمات نهایی بسیار گرانتر عرضه خواهد شد. با این رویه کم کم مشتری کاهش می یابد و در نتیجه کارگاه ها و کارخانجات تعطیل و افراد بیکار می شوند.این فاجعه می تواند بار جبران ناپذیری بر افراد جامعه داشته باشد به هرحال سیاست گذاران باید تدبیری بیندیشند تا از این شرایط خارج شویم. عمده ترین کار ثبات اقتصادی است و بس.

غفاری تصریح کرد: متاسفانه امسال بنا بر کاهش تقاضایی که در دفاتر مشق وجود دارد این رسته از صنف دچار رکود و مشکلات خاص خود می باشد.

رئیس اتحادیه صحافان تهران با اشاره به رکود تولیدکنندگان دفتر مشق در دوران کرونا بیان داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل مدارس گمان می رفت به مانند سال های گذشته، تقاضا برای در خواست دفتر مشق زیاد باشد؛ اما شیوع کرونا باعث تعطیلی مدارس شد و تولیدکنندگان با شک عجیبی به لحاظ رکود بازار مواجه شدند.

غفاری گفت: دفاتر تولید شده در انبارها مانده و برخی به ناچار برای جبران سرمایه سوخته خود، دفاتر را به قیمت های بسیار نازل عرضه کردند. صدمات جبران ناپذیری که بعید است تا سال های زیادی بتوان جبران نمود را ایجاد کرد.

غفاری در ادامه تصریح کرد: رسته کتاب سازی که از دیگر رسته های این صنف است نیز با کاهش بالای شمار کتاب خوانان مواجه شده است. برخی در بخش چاپ تیراژ کم در کتاب، به چاپ دیجیتال مراجعه می کنند که صفر تا صد کار را انجام می دهد. این دستگاه ها در حجم و شمار کم نیز هر چاپی را که مشتری تقاضا کند را انجام می دهند.

وی همچنین در شرایط دیگر رسته صنف گفت: برخی از رسته های این صنف رونق بهتری دارد؛ مانند جعبه سازی. در حال حاضر تولید هر محصولی نیاز به جعبه های استاندارد خود دارد که این رسته آن را انجام می دهد.

 

منبع: اتاق اصناف

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها