|
کدخبر: 271247

منتظر کاهش قیمت شدید این ارز دیجیتال باشید

روز گذشته اصلاحی را از نزدیکی مقاومت ۲٬۰۰۰ دلاری آغاز کرد. این روند نزولی تا به این لحظه ادامه‌دار بوده و ممکن است در کوتاه‌مدت قیمت را به زیر ۱٬۸۰۰ دلار برساند.

اتریوم طی چند روز اخیر بارها برای شروع یک روند صعودی تازه بالای سطح ۲٬۰۰۰ دلار تلاش می‌کرد، اما این تلاش‌ها ثمری نداشت و در ادامه قیمت تا زیر ۱٬۹۵۰ دلار پایین آمد.

حرکت نزولی روز قبل اتریوم با شکسته‌شدن حمایت ۱٬۹۲۰ دلاری و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ساعته (EMA ۱۰۰ – خط آبی در تصویر) همراه شد و خط روند صعودی‌ای هم که حمایتی را در محدوده ۱٬۹۲۵ دلار تشکیل داده بود، به‌طور کامل شکسته شد و اتریوم در نهایت حمایت سطح ۱٬۹۰۰ دلار را هم از دست داد.

کف قیمتی ساعات اخیر اتریوم حوالی ۱٬۸۶۲ دلار شکل گرفته است و قیمت به‌آرامی در حال اصلاح ریزش‌های قبلی خود است. در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین حمایت همان ۱٬۹۰۰ دلار خواهد بود که با سطح ۲۳.۶درصد اصلاحی فیبوناچی تقریباً در یک محدوده قرار گرفته است. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۲٬۰۳۰ دلار تا کف ۱٬۸۶۲ دلاری تنظیم شده است. ۱٬۹۴۵ و ۱٬۹۵۰ دلار نیز مقاومت‌های کلیدی بعدی اتریوم هستند.

سطح ۵۰درصد اصلاحی فیبوناچی هم در نزدیکی ۱٬۹۵۰ دلار قرار گرفته است و عبور کامل قیمت از این ناحیه می‌تواند شانس اتریوم را برای بازگشت به ۲٬۰۰۰ دلار افزایش دهد. در صورت ادامه‌داربودن این روند صعودی هم می‌توانیم منتظر جهش اتریوم تا ۲٬۰۸۰ دلار در کوتاه‌مدت باشیم.

در مقابل، اگر اتریوم موفق به عبور از مقاومت ۱٬۹۵۰ دلاری نشود، روند نزولی ساعات اخیر می‌‌تواند ادامه پیدا کند. در این صورت نزدیک‌ترین حمایت پیش روی اتریوم سطح ۱٬۸۶۲ دلار خواهد بود.

حمایت کلیدی بعدی در ۱٬۸۵۰ دلار است و شکسته‌شدن آن می‌تواند به سقوط اتریوم تا ۱٬۸۱۰ دلار منجر شود. ادامه تسلط فروشندگان بر بازار نیز ممکن است خطر سقوط اتریوم تا ۱٬۷۲۰ دلار را افزایش دهد.

شاخص مکدی (MACD) در حال خروج از محدوده صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر محور میانی در سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۱٬۸۶۰ دلار حمایت‌ کلیدی اتریوم است و ۱٬۹۵۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌ پیش روی قیمت عمل می‌کند.

ارسال نظر