|
کدخبر: 270879

مردم سرمایه خود را به بورس بسپارند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر بتوانیم سهامداری را به شکل واقعی در کشور رقم بزنیم و بورس بر مبنای تولید رشد کند آنگاه اعتماد مردم جلب و سرمایه‌های خود را وارد چرخه تولید خواهند کرد، اگر این اتفاق بیفتد شاهد ثروت‌آفرینی و توسعه کشور خواهیم بود.

اقتصاد مردم سرمایه خود را به بورس بسپارند!

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت گام برداشتن در مسیر مردمی کردن اقتصاد کشور، بیان کرد: از آنجایی که بنده با اقشار مختلفی از جامعه در حوزه اقتصادی صحبت کردم مطالبه مردم تنها یک چیز است. مردم مطالبه دارند زمانی که در یک حوزه شرکت سرمایه گذاری می کنند تولید ثروت و افزایش ثروت خود را لمس کنند. اگر یک مجموعه اقتصادی اعلام کند که ثروت اولیه سرمایه گذار چقدر است و به فرد پیشنهاد دهد که با این ثروت برای او سرمایه گذاری جدید انجام دهد یا پولش را به طور نقدی به وی بپردازد اینجا احساس مالکیت در سرمایه گذار شکل می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این شرایط فرد متوجه می شود که سرمایه اولیه برای وی در این شرکت ثروت آفریده است. این فرایند منجر می شود که سرمایه گذار حس مالکیت را دریافت کند و ببیند که با سرمایه خود کاری انجام می دهد؛این شیوه بورس درست است اگر در تمام حوزه های صنعتی به این شیوه صحیح سرمایه داری توجه می کردیم در وهله اول مردم کار را به شکل واقعی خواهد دید و افزایش ثروت را حس می کنند و برای سرمایه گذاری تشویق می شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ، تصریح کرد: امروز ما در کشور سرمایه مردمی بالایی داریم که مردم به علت بی اعتمادی حاضر نیستند آن را وارد چرخه تولید کنند. در وهله دوم نیز با این شیوه صحیح بورس رشد غیر واقعی نخواهد داشت. در دوره قبل که شاهد رشد غیر واقعی بورس بودیم همه اقتصاد‌دانان هشدار دادند که این رشد غیر واقعی است.

بیگی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: افرادی که فهمیدند بازی خود را کنار کشیدند اما افرادی که نااگاه بودند یک شب دارایی خود را از دست دادند. اگر بتوانیم سهام داری را به شکل واقعی در کشور رقم بزنیم و بورس بر مبنای تولید رشد کند آن گاه اعتماد مردم جلب شده و سرمایه های خود را وارد چرخه تولید خواهند کرد. اگر این اتفاق بیفتد شاهد ثروت آفرینی و توسعه کشور خواهیم بود.

نماینده ملایر در پایان با اشاره به افزایش سرمایه فولاد مبارکه اصفهان و تقسیم سود نقدی در بورس گفت: در همین راستا این اقدام فولاد مبارکه اصفهان ،گام مثبت و خوبی است البته نباید صرفا توزیع پول صورت گیرد بلکه مجموعه های بزرگ مانند فولاد مبارکه باید برای سهام داری خود چشم اندازی تعریف کنند و این چشم اندازی را عملیاتی به مردم نشان دهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر