|
کدخبر: 270574

نکاتی که هنگام خرید از صرافی‌ها باید در نظر بگیریم

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کسب‌وکارها و فعالان اقتصادی که با خارج از کشور در ارتباط هستند، نقل و انتقال ارزی از مسیری مطمئن و ایمن است.

اقتصاد نکاتی که هنگام خرید از صرافی‌ها باید در نظر بگیریم

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کسب‌وکارها و فعالان اقتصادی که با خارج از کشور در ارتباط هستند، نقل و انتقال ارزی از مسیری مطمئن و ایمن است. فقط کافیست به چند سال قبل برگردید. تنها چند صرافی در استان‌های مختلف کشور وجود داشت. مشکل دسترسی به صرافی‌ها از یک طرف و چالش‌های فراوان خرید و فروش ارز از آن‌ها باعث می‌شد که گرفتاری‌های زیادی برای فعالان اقتصادی به بار بیاید. به علاوه اینکه خدمات ارزی صرافی‌ها محدود به خرید و فروش ارز و صدور حواله می‌شود. این در حالی است که در دنیای امروز سطح مراودات مالی با خارج از کشور به مراتب فراتر رفته است.

همه این مسائل دست به دست هم داده‌اند تا صرافی‌های سنتی نتوانند جوابگوی نیاز کاربران خود باشند. بنابراین باید به فکر راه‌حل جایگزین ایده‌آل باشیم. به نظر شما بهترین راه‌حل جایگزین چیست؟ با زیماپی همراه باشید تا پاسخ مناسب این سؤال را با هم بررسی کنیم.

صرافی آنلاین؛ بهترین گزینه روی میز

دنیایی که امروز ما در آن زندگی می‌کنیم، با وجود وسعت زیاد به عنوان دهکده جهانی معرفی می‌شود. به این معنی که می‌توان از شرق تا غرب عالم را با ابزارهای ارتباطی آنلاین به یکدیگر متصل کرد. به تبع آن ارتباطات اقتصادی بین مردم نیز محدود به مرزهای کشور محل زندگی‌شان نمی‌شود. در این دنیای بدون مرز، برقراری مراوده مالی با استفاده از صرافی‌های سنتی شاید امکان‌پذیر باشد؛ اما به هیچ عنوان کارآمد نیست.

در مقابل صرافی‌های آنلاین بستری مطمئن برای جابجایی پول و پرداخت‌های ارزی در سراسر دنیا است. این صرافی‌ها همیشه در موبایل‌ها همراه شما هستند و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از خدمات‌شان بهره‌مند شوید. کیف پول زیماپی به عنوان بهترین صرافی آنلاین در اختیار شما قرار دارد.

شاید بپرسید که در هنگام استفاده از صرافی‌ها باید چه نکاتی را مد نظر قرار داد؟ در ادامه به این سؤال پاسخ داده‌ایم. اگر به فکر استفاده از صرافی‌ها به خصوص صرافی‌های آنلاین هستید، حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید.

خرید-از-صرافی-ها-2

نکات مهم در انتخاب بهترین صرافی

به نظر شما یک صرافی ایده‌آل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ با توجه به محدودیت‌هایی که برای مبادلات ارزی در کشور ما وجود دارد، اولین و مهم‌ترین ویژگی صرافی ایده‌آل توانایی ارائه خدمات پایدار به مشتریان است. یک صرافی باید از مطمئن‌ترین راه‌ها برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند. به طوری که مشتریان با خیال آسوده بتوانند از خدمات خرید و فروش ارز یا نقل و انتقال ارزی به واسطه آن‌ها بهره‌مند شود.

اما داستان در همین جا به پایان نمی‌رسد. در هنگام انتخاب یا خرید و فروش در هر صرافی حتما موارد زیر را نیز بررسی کنید.

دسترسی دائمی به خدمات صرافی

صرافی‌های فیزیکی صرفا در روزهای کاری و در ساعات محدودی از شبانه‌روز در دسترس هستند. این در حالی است که صرافی آنلاین خدمات خود را به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته بدون هیچ‌گونه تعطیلی و توقف به مشتریان ارائه می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه‌روز از خدمات ارزی صرافی بهره‌مند شوید.

امکان نقل و انتقال ارزی به کشورهای مختلف

صرافی‌ها باید راه‌های مختلفی برای نقل و انتقالات ارزی به کشورهای مختلف دنیا ایجاد کنند. به طوری که مشتریان بتوانند به راحتی به هر کشوری از دنیا ارز منتقل کنند یا از مبدأ آن کشور دریافتی داشته باشند. برخی از صرافی‌ها خدمات انتقال ارزی را صرفا در کشورهای محدودی انجام می‌دهند. حتما این موضوع را در انتخاب صرافی مد نظر قرار دهید.

خرید-از-صرافی-ها-3

کیفیت پشتیبانی از مشتریان

همان طور که اشاره کردیم، نقل و انتقالات ارزی به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم با چالش‌های مختلفی در کشور ما همراه است. به همین دلیل افراد در استفاده از خدمات صرافی‌ها معمولا دچار ابهام و تردید‌های زیادی می‌شوند. بنابراین لازم است که صرافی‌ها با پشتیبانی تمام وقت به کلیه ابهام‌ها و پرسش‌های مشتریان پاسخ دهند.

ارائه خدمات متنوع پرداخت ارزی آنلاین

  • دانشجو هستید و قصد پرداخت ارزی برای آزمون زبان یا واریز شهریه دانشگاه در کشور دیگری را دارید؟
  • به دنبال خرید از فروشگاه‌های اینترنتی خارجی هستید؟
  • درآمد ارزی دارید و می‌خواهید به راحتی آن را در ایران دریافت کنید؟
  • می‌خواهید اکانت‌های اختصاصی پلتفرم‌های خارجی خود را شارژ کنید؟
  • فعال اقتصادی هستید و قصد جابجایی پول به خارج از کشور برای مراودات اقتصادی دارید؟

صرافی ایده‌آل باید بتواند سبد متنوعی از خدمات پرداخت و نقل و انتقال ارزی را به مشتریان خود ارائه دهد. به‌گونه‌ای که آن‌ها بتوانند تمام نیازهای خود را برطرف کرده و نیازی به استفاده از صرافی‌های دیگر نداشته باشند. زیماپی به عنوان بهترین صرافی آنلاین، تمام خدمات مورد نظر شما برای انتقال ارزی را کیف پول اختصاصی ارائه می‌کند.

ارائه خدمات با کارمزد مقرون به صرفه

کارمزدهای دریافتی به منظور خدمات ارزی، شاخصی بسیار مهم برای ارزیابی عملکرد صرافی‌ها است. سعی کنید حتما کارمزدهای خدمات صرافی‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. اهمیت این مسئله برای افرادی که قصد دارند به صورت دائمی با صرافی‌های آنلاین کار کنند، بسیار بیشتر است. هر چه کارمزد دریافتی صرافی برای ارائه خدمات کمتر باشد، هزینه‌های نقل و انتقال ارزی مشتریان نیز بهتر مدیریت می‌شود.

تضمین امنیت سرمایه مشتریان

امنیت یکی دیگر از ویژگی‌های حیاتی صرافی ایده‌آل است. شما به عنوان مشتری بخشی از سرمایه خود را اختیار صرافی‌ها قرار می‌دهید. لذا باید اطمینان حاصل کنید که صرافی به خوبی از پس تأمین امنیت دارایی‌های‌تان برمی‌آید. صرافی‌های حرفه‌ای معمولا از تضمین لازم برای تأمین امنیت دارایی‌ها را به مشتریان خود می‌دهند.

سرعت بالا در خدمات نقل و انتقال ارزی

محدودیت‌های پرداخت ارزی در کشور ما باعث شده تا سرعت ارائه خدمات در صرافی‌ها نیز تحت تأثیر قرار بگیرد. با این وجود برخی از صرافی‌ها با در پیش گرفتن تدابیر خاصی، مدت زمان ارائه خدمات ارزی خود را به طور چشمگیری کاهش داده‌اند. توصیه می‌کنیم که با آزمودن سرعت خدمات صرافی‌های مختلف، بهترین گزینه پیش روی خود را انتخاب کنید.

قوانین و مقررات شفاف

هر یک از صرافی‌ها برای خدمات ارزی خود چارچوب‌های مشخصی را در نظر می‌گیرند. لازم است که کلیه این چارچوب‌ها به صورت شفاف و واضح به مشتریان توضیح داده شود. متأسفانه بعضا شاهد هستیم که صرافی‌ها برای جذب مشتری از ارائه اطلاعات دقیق و واقعی به کاربران خود اجتناب می‌کنند. این تصمیم باعث می‌شود که بعدها کاربران با مشکلاتی روبرو شوند. لذا از کار کردن با صرافی‌هایی که چارچوب خدمات خود را به صورت شفاف در اختیار شما نمی‌گذارند، پرهیز کنید.

زیماپی؛ تجربه زندگی در دنیای بدون مرز

با مطالعه این مطلب شاید فکر کنید که پیدا کردن صرافی با مشخصات فوق کار دشواری است. اما زیماپی در کنار شماست. تمام خدمات پرداخت ارزی در کیف پول زیماپی به شما عزیزان ارائه می‌شود. کیف پول زیماپی همیشه و در همه جا همراه شماست. فقط کافیست تا حساب کاربری شخصی خود را در آن ایجاد کنید و از کلیه خدمات خرید و فروش ارز، انتقال ارزی و پرداخت‌های ارزی آنلاین در سریع‌تری زمان ممکن بهره‌مند خواهید شد. زندگی در دنیای بدون مرز حق شماست. با زیماپی لذت زندگی در دنیای بدون مرز را تجربه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر