|
کدخبر: 269999

بازار فروش دوچرخه رونق چندانی ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران با اشاره به ‌اینکه درحال‌حاضر دوچرخه در تبریز تولید می‌شود ولی تکنولوژی این محصول باید به‌روز شود، گفت: به همت تولیدکنندگان، دوچرخه در داخل تولید و با نرخ مناسب به بازار مصرف عرضه می‌شود.

اقتصاد بازار فروش دوچرخه رونق چندانی ندارد

محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران خبر از تولید دوچرخه در کشور تا یک سال آینده داد و گفت: تجاری که واردکننده دوچرخه بودند امروز به سمت تولید دوچرخه در داخل حرکت می‌کنند.

منصوری افزود: تولید دوچرخه چندان پیچیده نیست؛ ولی باید از تولیدکنندگان به معنای واقعی حمایت شود.

او در ادامه عنوان کرد: وقتی تولیدکنندگان داخلی نتوانند با واردکنندگان رقابت کنند و درعین حال تولید، توجیه اقتصادی نداشته باشد، بدون شک تولیدکنندگان رغبتی به ادامه فعالیت از خود نشان نمیدهند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود: مشکل تولید دوچرخه در کشور فناوری نیست، نرخ تمام شده است.

وی با اشاره به اینکه واردکنندگان دوچرخه به تاسیس انجمن روی آورده‌اند و دنبال آن هستند محصول مورد نظرشان را در داخل تولید کنند، بیان کرد: این اتحادیه یکهزار و۴۰۰ عضو در رسته دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی وابسته دارد که از این تعداد ۴۰۰عضو؛ واردکننده و فروشنده دوچرخه هستند.

منصوری ادامه داد: درحال حاضر دوچرخه گران شده و به همین دلیل بازار فروش آن رونق چندانی ندارد، بیشتر افراد به تعمیر دوچرخه‌های قدیمی خود روی آوردهاند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: تجاری که دوچرخه وارد می‌کنند این توانمندی را دارند که در داخل دوچرخه تولید کنند زیرا از نظر فنی مشکلی ندارند و از اطلاعات کافی هم برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه مشکلترین بخش تولید دوچرخه تنه و دوشاخ آن است، افزود: تولیدکنندگان میگویند قادر به تولید تنه و دو شاخ دوچرخه در داخل هستند. درحال‌حاضر قطعات یدکی دوچرخه در کشور تولید می‌شود. اگر تنه و دو شاخ هم در داخل تولید شود که کار پیچیدهای نیست، امیدواریم طی یک سال آینده دوچرخه به صورت کامل درکشور تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با بیان اینکه دوچرخه‌ها روزبه روز سبک تر می‌شوند و وزن آنها گاه به ۶۰۰ گرم هم می‌رسد به همین دلیل به راحتی قابلحمل هستند، تصریح کرد: جنس این دوچرخه‌ها از آلومینیوم است که از کشور تایلند وارد می‌شود. نباید فراموش کرد تکنولوژی ساخت دوچرخه در دنیا در حال ارتقا و به روز شدن است.

 

منبع: اتاق اصناف

ارسال نظر