|
کدخبر: 269414

۶ میلیارد برگه بهادار دست به دست شد

در جریان معاملات امروز، ۳ اَمرداد ماه، شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۹۰۲ واحد کاهش به رقم ۳۹۱ هزار و ۱۳۱ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۲۴ هزار و ۳۴۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار ۷۲۱ رسید.

در جریان سومین روز کاری هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۴۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲۰ هزار و ۹۸۸ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳۹ هزار و ۴۶۰ واحدی را تجربه کردند.

گروه فرآورده های نفتی در جریان معاملات امروز با ۲۶ هزار و ۴۳۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۳۰ هزار و ۱۶۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۲۹ هزار و ۶۵۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۱ هزار و ۳۱۶ معامله به ارزش یک هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۱۸ هزار و ۳۱۶ معامله به ارزش یک هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت لابراتورار داروسازی دکتر عبیدی با ۱۵۲ واحد، شرکت داروپخش با ۴۶ واحد، شرکت پارس الکترونیک با ۲۵ واحد، شرکت سیمان کردستان با ۲۴.۹ واحد و شرکت دشت مرغاب با ۲۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۸۵۴ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۲۰۴ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با یک هزار و ۱۶۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۷۸ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۳۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۳ اَمرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۰۹.۹۹ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۸۷۴ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۲۳۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت رایان هم افزا با ۰.۶۲ واحد، شرکت تولید و توسعه سرب روی ایرانیان با ۰.۳۲ واحد، شرکت صنعت روی زنگان با ۰.۲۱ واحد، شرکت آهن و فولاد ارفع با ۰.۱۹ واحد و شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با ۰.۱۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۶ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۷ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۳ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۰ واحد و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند

منبع: سنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها