|
کدخبر: 269171

خواسته جدید بازنشستگان اعلام شد

یک فعال صنفی بازنشستگان می‌گوید: خواسته‌ی بازنشستگان احیای افزایش ۳۸ درصدی مستمری سایر سطوح است.

شامگاه سی و یک تیرماه، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از اصلاح مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد؛ خبری که موجی از خوشحالی میان بازنشستگان به وجود آورد؛ گرچه خبر همان شب اصلاح شد: فعلاً تصمیمی اتخاذ نشده است.

یدالله فرجی (فعال صنفی بازنشستگان و رئیس سابق شورای اسلامی کار جنرال استیل) در این رابطه می‌گوید: خواسته‌ی بازنشستگان احیای افزایش ۳۸ درصدی مستمری برای بازنشستگان سایر سطوح است؛ در چند ماه گذشته نیز بازنشستگان برای تحقق همین خواسته مطالبه گری کردند.

او ادامه می‌دهد: بازنشستگان اعتراض کردند؛ نامه نوشتند و دست به دامان هیات تطبیق قوانین مجلس شدند تا خوشبختانه در بیست و نهم تیرماه، نامه‌ی رئیس مجلس خطاب به رئیس جمهور صادر شد؛ در این نامه به صراحت از دولت خواسته شده به دلیل تغایر مصوبه دولت با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، ظرف یک هفته اصلاحات به انجام برسد؛ بنابراین دولت همین هفته را تا پایان هفته وقت دارد تا مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان را اصلاح کند.

این بازنشسته تاکید می‌کند: خواسته‌ی بازنشستگان منطبق با قانون است و اگر قرار باشد ماده ۹۶ طبق نامه‌ی رسمی رئیس مجلس اجرایی شود، باید حتماً همان پیشنهاد قبلی سازمان تامین اجتماعی که در آن افزایش مستمری سایر سطوح، ۳۸ درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان بود، ابلاغ و اجرایی شود.

به گفته فرجی، بازنشستگان منتظر اصلاحات در همین هفته هستند؛ ضمن اینکه انتظار دارند مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز به حساب‌شان واریز شود: «چندین ماه است که اجرای قانون معطل مانده؛ حالا با نامه‌ی رئیس مجلس، باید مسیر اجرای قانون به سرعت هموار شود.»

 

  • ناشناس ارسالی در

    سلام از مسئولین بخاطر بفکر بودن ما که ما راحت بودن وبدون دغدغه زندگی کنیم ممنون هستم ,,,,,😮

ارسال نظر