|
کدخبر: 267677

۷۰ درصد از تعهدهای درآمدی ارزی وزارت نفت وصول شد

مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران گفت: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱، نزدیک به ۷۰ درصد از تعهدهای درآمدی ارزی وزارت نفت وصول شده و حتی بعضی از مطالبات معوق کشور نیز تسویه شده است.

محمد روستا، مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت، فروش نفت خام، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازطبیعی کشور به‌خوبی در جریان بوده و وصول درآمدهای حاصل از آن نیز با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم بی‌وقفه در حال انجام است و تامین پایدار و بدون وقفه کالاهایی اساسی و داروهای مورد نیاز کشور نشان از این همت جهادی دارد.

وی افزود: با وجود ۲ برابر شدن تکالیف درآمدی وزارت نفت در بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ که جهشی خیره‌کننده به‌شمار می‌آید، در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱، نزدیک به ۷۰ درصد از تعهدهای درآمدی ارزی وزارت نفت وصول شده و حتی بعضی از مطالبات معوق کشور نیز تسویه شده است.

مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تکالیف بودجه‌ای متوجه این وزارتخانه ناظر به فروش و دریافت درآمدها بر مبنای ارز است، تأکید کرد: چگونگی بازتاب و زمان و نحوه تسعیر آن به ریال و تسهیم آن از تکالیف دیگر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی و خزانه‌داری کل کشور است، همچنین گزارش‌های نهادهای محاسبه‌گر درباره بودجه بر مبنای ریالی تهیه و تنظیم می‌شود.

 

 

ارسال نظر