|
کدخبر: 264511

واکنش بورس بازان به خبر لغو عرضه خودرو

به دنبال تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا، برخی از فعالان بازار سرمایه با انتشار بیانیه‌ای خواستار تجدیدنظر این تصمیم وزات صنعت، معدن و تجارت شدند.

جمعی از فعالان بازار سرمایه با انتشار بیانیه‌ای اقدام اخیر وزارت وزات صنعت، معدن و تجارت در تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا را فاجعه تمام عیار و اقدامی در راستای منافع مافیای صنعت خودرو دانستند.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که حرکت اخیر عرضه برخی خودروها در بورس کالا روزنه‌ای از سر و سامان دادن به این بازار و شفافیت آن و همچنین کوتاه شدن دست دلالان در این صنعت را می‌گشود، ناگهان وزارت صمت که خود را متولی صنعت خودرو می‌داند در اقدامی غیرمنتظره و تعجب‌برانگیز که بیشتر نشان از حرکت در زمین بازی دلالان خودرو و فرار از شفافیت است، اقدام به لغو عرضه خودرو در بورس کالا کرد تا یک بار دیگر بر همگان روشن شود وزن منافع مافیای این صنعت بر صنعتگران و سهامداران ارجح‌تر است.

این در حالی است که عرضه موفق خودروی کارا در بورس کالا و کاهش حدود ۵۰ میلیون تومانی قیمت در بازار آزاد نشان داد می‌توان با استفاده از شفافیت، هم رانت سودجویان و دلالان را حذف کرد و هم بازار را متعادل کرد.

در بخش دیگر این بیانیه اعلام شده است: این یک فاجعه تمام عیار است که به طرزی آشکار مقدمات سرقت از جیب سرمایه‌گذاران و میلیون‌ها سهامدار صنعت خودرو به نفع دلالان را فراهم می‌کند.

به واقع باید پرسید چه کسانی پشت این تصمیمات هستند؟ وزارت صمت که باید در سمت سرمایه‌گذار و صنعتگر باشد چرا در نقطه مقابل آنها قرار دارد؛ پس چه کسی باید از حق و حقوق سرمایه‌گذار در این مملکت دفاع کند؟

اصلاً اگر می‌خواستید کسر بودجه را هم جبران کنید می‌توانستید بخشی از مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و قیمت بورس را از خودروساز بگیرید و صرف توسعه حمل‌ونقل عمومی یا نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ، مترو یا تاکسی می کردید. شما به خودتان هم رحم ندارید؟

ما سهامداران می‌خواهیم برای یک بار مافیای صنعت خودرو معرفی شوند، مثل اسامی بدهکاران بانکی مردم بدانند دست چه کسانی در جیب آن‌هاست‌.

 

  • محمود ارسالی در

    رییس اصلی شون میر سلیم است.

ارسال نظر