|
کدخبر: 264119

سخنگوی دولت جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کرد

علی بهادری جهرمی نوشت: افزایش حقوق سایرسطوح به صورت پلکانی و به‌نفع دریافتی‌های کمتر تنظیم شده است.

اقتصاد سخنگوی دولت جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کرد

سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۷درصد افزایش یافت؛ یکی از بیشترین افزایش‌ها در ۲۰سال گذشته و نزدیک ۲۰درصد بالاتر از نرخ رسمی تورم.

بنا به نوشته بهادری جهرمی در راستای عدالت و با حفظ تناسب پرداخت با سایر صندوق‌ها در بودجه۱۴۰۱، افزایش حقوق سایرسطوح به صورت پلکانی و به‌نفع دریافتی‌های کمتر تنظیم شده است.

براساس مصوبه اخیر هیئت وزیران مقرر شد که در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

حقوق-جهرمی

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. همچنین به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

وزیر کار در این باره گفته هیچ کدام از بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق کم‌تر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان دریافت نمی‌کند و حقوق بازنشستگانی که از حداقل بالاتر هستند کم‌تر افزایش پیدا می‌کند و معوقات فروردین و اردیبهشت با حقوق تیر و مرداد پرداخت خواهد شد.

به گفته حجت الله عبدالملکی، رقم ۶۵۰ هزار تومان برای کمک به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

بر اساس آمار سال قبل از مجموع جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، ۳۷ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۶۹ نفر بیمه شده و ۷ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۴۲ نفر مستمری بگیر هستند.

طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد باتوجه به افزایش‌هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

 

 

 

منبع: افکار نیوز
  • ترسو ارسالی در

    آفتابه لگن هفت دست ..... سخنگوی مشاور وز یر معاون مدیرکل رئیس سخنوران مشاورین روئ سای وزرای مدیران کل معاونین مسئولین و .. ..... آخر سر نتوانستند حقوق بازنشستگان ص ندوق تامین اجتماعی را مشخص کنند !!!

  • ناشناس ارسالی در

    یا همه ی همه ده درصد یا همه پنجاه وهفت د رصد عدالت این است.نه اینکه کسی که ده سال بیست سال کار کرده با بیمه پردازی کمتر ا ز جیب کسی که بیمه بیشتر پرداخته پاداش بر دارد

  • ناشناس ارسالی در

    جز تاسف از بدعت وترویج بی قانونی از این دولت چیزی برای گفتن نمانده،چون دادرسی نی ست،محروم کردن بازنشستگان از ۳۰ یا ۳۵ سال کار وتولید از محل سپرده خودشان.

  • بازنشسته بیکار ارسالی در

    خدمت جناب سخنگوی دولت که ظاهراً خیلی کار شناسی عرض می نمایم که مبلغ مستمری من با ۱۰ درصد اضافه امسال بر حسب دلار یک سوم م بلغ مستمری ام در شروع بازنشستگی می شود ا ین کاهش دو سومی را نمیدانم چه کسی از من دزدیده است لذا چون خیلی کارشناسی لطف کن به اطلاع هیات دولت برسان که دزد را یافته و اموال مرا مسترد نمایند.

  • ناشناس ارسالی در

    آقای وزیر برداشتت غلط است اولا همه حقوق دانان متفق القول اند مصوبه مجلس شامل بودجه عمومی وسازمانهایییت که از بودجه استفاده می کنند، نه سازمان تامین اجتمایی که یک موسسه عمومی است که هزینه اش از در آمدهای خود تامین میشود، در ثانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق قوانین و شرایط قانونی خود بر آورد واحکامش صادر شده، وماده ۹۶ نیز تفسیر و اجرایش سالهاست با تامین اجتماییست وعدالت هم وارونه وتقسیم فقر نیست که جنابتان بیشرمانه عنوان کرده اید،

  • ناشناس ارسالی در

    بازنشستگان تامین اجتماعی دولت را قبول ند ارند هر چی می خواهد دوروغ ببافد مردم هوش یارند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها