|
کدخبر: 263470

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

سهم معدن در سیاستگذاری‌های کشور پررنگ شود

دکتر محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران گفت: ایران کشوری است با ذخایر معدنی بسیار خوب در نتیجه در میان سایر کشورها خرفی برای گفتن دارد پس نباید سهم معدن و ذخایر معدنی در سیاستگذاری‌های اقتصادی کم رنگ دیده شود.

صبح امروز (نهم خردادماه) دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدنکاری ایران با حضور مسئولان و کارشناسان ارشد این صنعت افتتاح شد. در این همایش؛ که با محوریت ذخایر معدنی؛ معدن و صنعتدمعدنکاری برگزار شده بود به چالش‌های اسن صنعت پرداخته شد.

در این همایش؛ دکتر محمد رضا بهرامن گفت: نگاه به صنعت شن و ماسه در گذشته بسیار سطح پایین و ابتدایی بود و از دلایل این نگاه؛ برشمردن آلایندگی این صنعت بود اما امروز کسی نمیتواند ادعا کند این صنعت آلاینده است چرا که مزایای قابل توجه آن بر آلایندگی‌اش پیشی گرفته است.

بهرامن

وی در ادامه با اشاره به این که صنعت عامل تاثیرگذار توسعه معدن است، زیرا تمام کشورهایی که دارای معدن‌های خوبی هستند عامل این پیشرفت را صنعت دانسته‌اند عنوان کرد: ما باید صنعت بالاخص صنعت معدن کاری و ظرفیت‌های آن را به دنیا معرفی کنیم و راز موفقیت در این حوزه ارائه اطلاعات شفاف به جامعه و دنیاست.

رئیس خانه معدن ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که درحال‌حاضر ۲۲۰۰ معدن شن و ماسه در کشور وجود دارد اذعان کرد: وقتی سهم سیاست گذاری‌ها در توسعه این معدن‌ها ناچیز است در این صورت آیا می‌توانیم توقع توسعه داشته باشیم؟ این در حالی است که سیاست گذاری‌های صحیح می‌تواند تعیین‌کننده توسعه در بخش شن و ماسه باشد و تاثیر آن را در توسعه صنعتی دید.

بهرامن تاکید کرد: سیمان، شن و ماسه مکمل توسعه در کشور بوده و در صورت حذف آنها در آینده؛ میتوان آثار منفی آن را در تار و پود صنعت کشوردید.

وی با تاکید بر این که باید سیاستگذاری‌های دولت در راستای بهره‌مندی از مدیریت صحیح و نعمت‌های خداوند باشد، یادآور شد: کشور ما با توجه به میزان ذخایر معدنی و معدن؛ بهترین و بی‌نظیر است بنابراین باید سیاستگذاری و تصمیم سازی‌ها کلان و حاصل برگزاری این نوع همایش‌ها باشد.

بهرامن در ادامه افزود: باید برنامه‌ریزی ۵۰ ساله نه ۵ ساله ؛ برای صنعت معدن و ذخایر معدنی تببین کنیم و همه بخش‌ها و تعاریف‌ها در کنار هم قرار گیرد به طور مثال باید موفقیت صنعت ماشین‌سازی در کنار معدن دیده شود تا این پیشرفت چندین برابر حاصل شود.

رئیس خانه معدن ایران با بیان این که صنعت ماشین‌سازی در حوزه جابه‌جایی یا توسعه در بخش فرآوری بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: صنعت معدنکاری ایران درمسیر توسعه است و با توجه به این که صنعت ماشین‌سازی در معدن بسیار کلیدی است باید زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شود.

به گفته وی شتغالزایی بالای این صنعت غیر قابل انکار است در نتیجه باید سیاستگذاری‌های دولت مطابق با نیاز کشور باشد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها