|
کدخبر: 261692

سرقت ۵۰۰ میلیون ارز دیجیتال از همکار

با اقدامات کارشناسی و ردگیری تراکنش‌های انجام‌شده، متهم که همکار شاکی بود، مورد شناسایی قرار گرفت و به پلیس فتا احضار شد.

به اساس داده‌های منتشر شده از سرهنگ علی عباسی کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، فردی با سوءاستفاده از اعتماد همکار خود اقدام به سرقت ۵ میلیارد ریالی ارز دیجیتال کرده بود که شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کسانی گفت:

    بنا بر اظهارات شاکی، ارزش دارایی وی چیزی در حدود ۵ میلیارد ریال بوده و رمز و پسورد کیف پول خود را در اختیار ‌کسی قرار نداده است. با اقدامات کارشناسی و ردگیری تراکنش‌های انجام‌شده، متهم که همکار شاکی بود، مورد شناسایی قرار گرفت و به پلیس فتا احضار شد.

وی ادامه داد:

متهم ضمن اقرار به این سرقت، اعتراف کرد که از اعتماد همکارش سوءاستفاده کرده و به بهانه خرید ارز دیجیتال برای شاکی به گوشی وی دسترسی، اطلاعات کیف پول الکترونیکی او را برداشته و مقادیری ارز را به سرقت برده است.

این مقام مسئول از بازگرداندن ارز دیجیتال شاکی به‌حساب وی خبر داد و گفت:

ورود بدون دانش فنی می‌تواند سرمایه افراد را با خطر روبه‌رو کند. افراد هرگز کلید خصوصی کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار نداده و از احراز هویت دومرحله‌ای استفاده کنند. همچنین در سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری برای افراد وجود دارد و در صورت برخورد به موارد مشکوک در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر