|
کدخبر: 261202

آغاز برنامه‌ریزی گام‌های بعدی اصلاح اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید، با آغاز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در برخی کالاها، شرایط ارزیابی شده و برای گام‌های بعدی اصلاح اقتصادی برنامه‌ریزی می‌شود.

احسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های بخش خصوصی در سال‌های گذشته همواره اصلاح برخی سیاست‌ها و از بین بردن اخلال‌ها و انحراف‌های قیمتی بوده است و ارز ترجیحی نیز یکی از این موضوعات است.

به گفته وی، آنچه که در رابطه با حذف ارز ترجیحی رخ داده، مقدمه اصلاح اقتصادی کشور است و پس از ارزیابی تغییرات، در ماه‌های آینده نسبت به دیگر موضوعات نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد  با بیان این‌که ارز ترجیحی نان و دارو حذف نشده است، گفت: آنچه که اتفاق افتاده، بخشی  از خواسته دولت، مجلس و بخش خصوصی است. قطعا چنین طرح‌هایی بدون نقص نخواهد بود اما تلاش می‌شود که با ترمیم سیاست‌ها از مسیر اصلی خارج نشویم.

خاندوزی ادامه داد: اگر اصلاح سیاست‌های یارانه‌ای کشور به اهداف خود نرسد، قطعا برای برداشتن گام‌های بعدی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به سال‌هایی که اقتصاد ایران تورم بالا را تجربه کرده، بیان کرد: بخش مهمی از طرح‌های اصلاحی دولت باید با حمایت اقشار مختلف و فعالان بخش خصوصی اجرایی شود. از این‌رو جلسات شورای گفت‌وگو اهمیت زیادی خواهد داشت.

وزیر اقتصاد افزود: یک لایحه‌ی دو فوریتی در هیات دولت به تصویب رسید که ارز مبنای حقوق گمرکی را که برای ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، همان باشد که برای کالاهای اساسی استفاده می‌شود؛ که امیدواریم با همکاری مجلس امکان اجرای آن به‌زودی فراهم شود.

ارسال نظر