|
کدخبر: 258488

پرقدرتمند ترین گوشی دنیا معرفی شد

آنتوتو فهرستی را در وب‌سایت خودش منتشر کرده که بر اساس آن گوشی شیائومی بلک شارک ۵ پرو – Xiaomi BlackShark ۵ Pro قدرتمند ترین گوشی اندرویدی جهان است.

اقتصاد پرقدرتمند ترین گوشی دنیا معرفی شد

گوشی های اندرویدی روز به روز در حال قدرتمندتر شدن هستند و در بسیاری از زمینه‌ها، می‌توانند به راحتی گوشی‌های اپل را شکست دهند. انتوتو به تازگی فهرست قدرتمند ترین گوشی های اندرویدی جهان را منتشر کرده است. در این فهرست، گوشی شیائومی بلک شارک ۵ پرو، به رتبه اول دست یافته است. نکته قابل توجه درباره لیست قدرتمند ترین گوشی های اندرویدی، سلطنت گوشی‌های چینی است. گوشی‌های دیگر برندها مانند سامسونگ، سونی، نوکیا و … در این لیست هیچ جایی ندارند.

در کنار حضور کامل گوشی‌های چینی، حضور قدرتمند تراشه‌های شرکت کوالکام نیز دیده می‌شود. با این که در لیست قدرتمند ترین گوشی‌های میان‌رده اندرویدی تراشه‌های مدیاتک هم دیده می‌شوند اما قدرتمندترین تراشه در دنیای پرچمدارهای اندرویدی، بهترین تراشه حال حاضر کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است.

در لیست‌های منتشر شده توسط انتوتو، ۹ گوشی از ۱۰ گوشی برتر اندرویدی از نظر قدرت (در تمام بازه‌های قیمتی) به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک مجهز هستند. در لیست قدرتمند ترین گوشی های اندرویدی میان‌رده بازار هم از ده مدل، هفت گوشی به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز شده‌اند.

تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ هم که یکی از بهترین تراشه‌های معرفی شده توسط مدیاتک است جایگاه مناسبی در رده‌بندی گوشی‌های میانرده دارد و قدرتمندترین گوشی‌های این رده، به دایمنسیتی ۸۱۰۰ مجهز شده‌اند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هر چند قدرتمندترین است اما رقبای بزرگی هم دارد که در این لیست حضور ندارند. با توجه به این که گوشی های مجهز به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در چین به فروش نمی‌رسند، در این رده‌بندی انتوتو هم حاضر نیستند. البته احتمالا در صورت حضور در این رقابت، باز هم نمی‌توانستند حریف اسنپدراگون ۸ نسل ۱ شوند. گوشی‌های مجهز به تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ هم همچنان در حال معرفی هستند و احتمالا در رده‌بنده‌های ماه‌های آینده، بتوانند بیش از یک نماینده در رده‌بندی را به خود اختصاص دهند. تراشه‌های کایرین هم که در سال‌های اخیر جزو قدرتمندترین‌ها بودند با توجه به افول هواوی، دیگر جایی در چنین لیست‌هایی ندارند.

هر چند برخی از کاربران به گوشی‌های چینی اعتماد زیادی ندارند اما رده‌بندی قدرتمند ترین گوشی های اندرویدی نشان می‌دهد شرکت‌های چینی اعلام شده، قدرتمندترین گوشی‌ها را تولید می‌کنند. با این حال بیشتر این گوشی‌های قدرتمند به هیچ وجه به صورت رسمی وارد بازار ایران نمی‌شوند. همچنین با توجه به مشتریان کم، خبری از واردات گسترده این گوشی‌های چینی قدرتمند نیست.

در این لیست شیائومی و زیرمجموعه‌هایش حضور به شدت قدرتمندی دارند. ریلمی هم پس از شیائومی یکی دیگر از تولیدکنندگان قدرتمندترین گوشی های اندرویدی بازار است. وان پلاس هم با وجود عدم حضور در لیست قدرتمندترین گوشی‌ها در تمام رده‌ها، در میان‌رده‌ها نماینده‌هایی دارد.

همان طور که می‌بینید، در بین میان‌رده‌ها هم خبری از گوشی‌های غیرچینی نیست و چینی‌ها، قدرتمندترین گوشی های اندرویدی میان‌رده بازار را هم تولید کرده‌اند. قوی‌ترین میان‌رده اندرویدی، ردمی K۵۰ شیائومی است. در این رده‌بندی تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ رده‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده است. البته اسنپدراگون ۸۷۰ هم حضور پررنگی در این رده‌بندی دارد.

انتوتو یکی از معتبرترین منابع برای بررسی قدرت گوشی‌های هوشمند است. بررسی‌های انتوتو تنها بر روی تراشه انجام نمی‌شوند و بخش‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرند. انتوتو بررسی‌های خود را روی چهار بخش متمرکز کرده است. این بخش‌ها شامل پردازنده گرافیکی، پردازنده اصلی، رابط کاربری و عملکرد حافظه می‌شوند.

با این که نتایج بنچمارک انتوتو معیاری خوب برای سنجش قدرت گوشی های اندرویدی و پیدا کردن قدرتمند ترین ها است اما بهتر است بدانید برخی از تولیدکنندگان، برای رسیدن به نتیجه بهتر در چنین تست‌هایی تقلب می‌کنند.

در واقع نتایج این تست‌ها، حداکثر قدرت گوشی های هوشمند را نشان می‌دهد که همیشه دست‌یافتنی نیست. پس ممکن است یک گوشی با وجود عملکرد خوب در تست‌های بنچمارک انتوتو، در استفاده روزمره عملکرد درخشانی نداشته باشد و مشکلاتی مانند لگ و داغ شدن بیش از حد، اعصاب کاربران را خرد کند.

 

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها