|
کدخبر: 255739

راه گرانفروشی نان سد می شود!

سرپرست بازرسی و نظارت کالاهای اساسی گفت: در بازرسی کالاهای اساسی ۳۶ هزار و ۸۸۰ پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد که از این تعداد ۴ هزار و ۳۰۷ مورد در حوزه صنف آرد، گندم و نانوایی از جمله گران فروشی، کم‌ فروشی و عرضه خارج از شبکه است.

اقتصاد راه گرانفروشی نان سد می شود!

مسعود امرالهی با بیان اینکه پرونده کالاهای قاچاق کشف شده را به مراجع ذی‌ربط ارجاع داده‌ایم، افزود: عمده این پرونده‌ها مربوط به کشف ۳۰ تن روغن قاچاق در استان یزد و دو محموله ۱۵ تنی روغن در استان تهران در هفته گذشته بوده است.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در هفته گذشته نزدیک به ۱۶ تن کود شیمیایی اوره قاچاق نیز توسط بازرسان این دفتر کشف شد اظهارکرد: روز یکشنبه همین هفته نیز ۳۰۰ تن برنج احتکاری در شهرری کشف و ضبط شده است.

امرالهی تصریح کرد: از دی ماه سال گذشته تا ۲۴ فروردین ماه امسال با راه‌اندازی این دفتر نزدیک به ۴۲۳ هزار و ۴۰۱ مورد بازرسی کالاهای کشاورزی در سراسر کشور انجام شده که در پی آن ۳۶ هزار و ۸۸۰ پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: از این تعداد پرونده چهار هزار و ۳۰۷ مورد تخلفات مختلف صنف آرد، گندم و نانوایی از جمله گران‌ فروشی، کم‌ فروشی و عرضه خارج از شبکه بوده است.

وی بیان کرد: بازرسی‌ها و نظارت بر کالاهای کشاورزی و اساسی به صورت روزانه انجام می‌شود و بخشی از کشفیات و تشکیل پرونده‌های تخلف از طریق بررسی گزارش‌های مردمی انجام می‌گیرد.

امرالهی با بیان این که تعداد نیروهای ناظر و بازرسی نسبت به حجم کار کم است، گفت: هوشمندسازی سیستم بازرسی و نظارت و راه‌اندازی سامانه در دستور کار این دفتر قرار گرفته که امیدواریم بخشی از این کمبود را جبران کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها