|
کدخبر: 255437

التهاب بازار برنج رو به پایان است

برنج ایرانی در روزهای گذشته با افزایش نرخ مواجه شد؛ به طوری که نرخ آن در برخی ارقام به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسید. البته مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج آمل اخیرا اعلام کرده که در روزهای آینده بازار برنج تثبیت و نرخ این محصول کاهش می‌یابد.

اقتصاد  التهاب بازار برنج رو به پایان است

بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران نرخ هر کیلو صدری دم سیاه گیلان ۱۰۵ هزار تومان، علی کاظمی ۸۵ هزار تومان، طارم محلی فریدونکنار ۸۸ هزار تومان، کشت دوم طارم محلی ۹۰ هزار تومان، هاشمی اعلای گیلان ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان، هاشمی دودی درجه یک ۹۵ هزار تومان، هاشمی دودی ۴۵ هزار تومان، شیرودی دودی ۶۵ هزار تومان است.

قیمت برنج خارجی نیز در مغازه‌ها ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است.

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره‌بار نیز نرخ هر کیلو برنج ایرانی دم سیاه، طارم و هاشمی ۶۵ هزار تومان، برنج تنظیم بازار فجر ۵۲ هزار و۵۰۰ تومان، برنج تنظیم بازار ندا ۴۲ هزار تومان، برنح تنظیم بازار پاکستانی ۲۰ هزار و۵۰۰ تومان و برنج تنظیم بازار هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی همچنین از مردم خواست نگران موجودی و نرخ برنج در کشور نباشند، زیرا این محصول به اندازه کافی در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج موجود است.

او در همین حال به مردم توصیه کرد که برنج‌های کهنه که ماندگاری کمتری دارند، خریداری نکنند و در سال زراعی جدید که نزدیک است برنج کیفی را با نرخ مناسب‌تری تهیه کنند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه ما با میادین شهرداری تهران در ارتباط هستیم و برنج‌های تنظیم بازار را در اختیار آنان قرار می‌دهیم اعلام کرد که التهاب بازار برنج ادامه نخواهد داشت و با اقدامات مناسب بازار به زودی به آرامش می‌رسد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر